גוגל תומכת בסטנדרטים חדשים עבור רשימת חברים

לתקן חדש שגוגל מאמצת יש סיכוי טוב לחולל מהפכה של ממש ביישומים החברתיים ולהקל על החיים של מפתחי אינטרנט.

אחת מהחדשות היותר מעניינות וחשובות עבור התפתחות רשת האינטרנט איכשהו הצליחה לעבור מתחת לרדאר של כל אתרי החדשות. גוגל תומכת כעת ב-PoCo – סטנדרט לרשימת חברים או קשרים עבור יישומים ואתרי אינטרנט.

כל מי שנרשם לפייסבוק, לינקדאין, טוויטר ושאר יישומי רשת פופולריים יודע שהוא נדרש לספק את כתובת הג'ימייל/יאהומייל שלו והסיסמה, המטרה היא לתת לאפליקצית האינטרנט להכנס לחשבון הג'ימייל ולשלוף משם את רשימת החברים שנמצאת בפנקס הכתובות. הדרך הזו, מלבד היותה יקרה לפיתוח, מאד לא מאובטחת ומרתיעה אנשים רבים שלאו דווקא מעוניינים לתת לצד שלישי את סיסמת הג'ימייל שלהם.

השיטה הזו תהפוך בקרוב לנחלת ההיסטוריה. בכך שגוגל מאמצת את תקן Portable Contacts 1.0, היא מאפשרת לכל מי שמפתח תוכנה לקבל בקלות את רשימת החברים מכל בעל חשבון ג'ימייל. התקווה היא שחברות רבות נוספות ילכו בעקבות גוגל וכך המידע, שהיה עד כה שמור בשרתי גוגל, פייסבוק וכל יישום אחר, יהיה שייך לגולשים עצמם כפי שצריך להיות.

בבלוג של גוגל יש הסבר למפתחים כיצד לקבל את OAuth key וכיצד להשתמש בתקן החדש לפיתוח אפליקציות אינטרנט שעושות שימוש באנשי הקשר שיש בחשבון הג'ימייל של משתמשיה.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

רינדור של קליינט סייד עם SSR

הסבר קצר על SSR מול רינדור קלאסי ולא. לא תמיד זה טוב להשתמש בו. אין כדור כסף שיכול לפתור הכל.

מיקרו בקרים

בית חכם עם ESPHome ו Home Assistant

הסבר על הום אסיסטנט, מערכת הקוד הפתוח לבית חכם ואיך לחבר אליה מיקרובקרים.

תמונת תצוגה של מנעול על מחשב
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

הגנה מפני XSS עם Trusted Types

תכונה ב-CSP שמאפשרת מניעה כמעט הרמטית להתקפות XSS שכל מפתח ווב צריך להכיר וכדאי שיכיר.

גלילה לראש העמוד