חלק מחברות הסלולאר קובעות מה תעשו באינטרנט

הסקייפ שלכם לא עובד? הביטורנט לא זז? אולי האשמה בספקית האינטרנט הסלולרי שלכם?

אזהרה – כאן תבוא התלהמות רצינית כנגד החברות הסלולריות והאינטרנט כביכול שהן מספקות.

מי שחושב להתחבר לאינטרנט דרך אחת מחברות הסלולר (aka החברות השטניות והנאלחות ביותר המוכרות למין האנושי) כדאי שיחשוב שוב. על פי איגוד האינטרנט שפנה בנושא למשרד התקשורת. חלק מהחברות הסלולריות מחתימות את הלקוחות על סעיף מיוחד בחוזה שכולל גם כך 1,000,000 בחזקת 100 סעיפים. הסעיף הזה מאפשר להן בעצם להרוס את הנייטרליות של הרשת.

אם חשקת להפעיל סקייפ באמצעות הטלפון הנייד שלך, לא תוכל לעשות זאת כי ספקית האינטרנט הסלולרי תאיט את קצב התקשורת באמצעות הסקייפ. אם חשקת להוריד קבצים באמצעות ביטורנט (ואני מדבר גם על הורדות חוקיות לגמרי) לא תוכל לעשות את זה.

למרות שמועות רבות שספקיות אינטרנט "רגילות" כגון 012 או נטוויז'ן עושות את זה, עד כה אין הוכחה משמעותית לכך. בזק בינלאומי אף הגדילה לעשות ומאיצה את שיתוף הקבצים. אך החברות הסלולריות שלהן כמובן אין אלוהים, מרשות לעצמן לעשות את זה ולבצע פגיעה חמורה לא רק בלקוחותיהן אלא גם במתחרותיהן באופן פסול ונקלה.

לא רק שמדובר בהתנהגות נאלחת ואופיינית לחברות הסלולריות שהן לטעמי סוג של שודדי דרכים מודרניים. אלא מדובר כאן על הגבלה חמורה בחופש של כולנו. אם אתם חושבים להתפתות למבצעים של אורנג' ושאר החברות שמספקות אינטרנט סלולרי, תחשבו שוב. איגוד האינטרנט פנה למשרד התקשורת ואני מקווה שגם בימי פוסט אטיאס יהיה מי שירסן את החברות הסלולריות.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

רינדור של קליינט סייד עם SSR

הסבר קצר על SSR מול רינדור קלאסי ולא. לא תמיד זה טוב להשתמש בו. אין כדור כסף שיכול לפתור הכל.

תמונה של הבית הלבן עם מחשוב ענן וטקסט: FEDRAMP
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

FedRAMP & FIPS מבוא למתחילים

פרק מיוחד, לצד הקלטה של פרק של עושים תוכנה על אחת התקינות החשובות ביותר עבור חברות שסביר להניח שלא הכרתם

פייתון

קבצי קונפיגורציה בפואטרי

הגדרות שמשנות את ההתנהגות של פואטרי באמצעות קבצי הגדרות גלובליים, לוקליים ואפילו משתני סביבה.

גלילה לראש העמוד