כלי חדש חושף כמה משתמשים בשועל האש

כלי סטטיסטיקות חדש מאפשר לנו לדעת בדיוק רב יותר כמה משתמשים בישראל ובעולם כולו גולשים באינטרנט אקספלורר.

אני חושב שכמעט כל מפתח אינטר מכיר את דף הסטטיסטיקות של W3C. כפי שה-W3C מציין בעצמו בדף הזה, הוא לא מאד מדויק והנתונים המופיעים בו הם לא מדויקים אלא משמשים להערכה בלבד. רוב הנתונים על שימוש בדפדפנים, רזולוציות, פלאש ומערכות הפעלה נובעים מהערכה בלבד. למען האמת כמעט אף אחד לא יודע מה שיעור המשתמשים בשועל האש או באינטרנט אקספלורר בישראל.

הנתונים שאני רואה בתוכנת הסטטיסטיקה שלי בנוגע לאתר אינטרנט ישראל הם מוטים כיוון שמדובר באתר טכנולוגי. הנתונים שמישהו אחר רואה גם הם מוטים לצד זה או אחר בהתאם לאופי האתר.

חברת Startcounter שמספקת כלי ניתוח לאינטרנט, מספקת כלי חדש שמאפשר לכל אחד לראות את הסטטיסטיקות העולמיות (גם בישראל!). באופן מפתיע, מסתבר ששועל האש אוחז ב-10% מנתח השוק, שזה לא רע בכלל. לא לשכוח שאותם 10% הם קהל חשוב שכדאי שלא להתעלם ממנו. אינטרנט אקספלורר עדיין שולט בכיפה.

בגזרת מנועי החיפוש, גוגל מנצח את כולם ללא עוררין עם כמעט 100 אחוז. נתון שלא מאד מפתיע לאור התמיכה הדי עלובה שיש לשאר המנועים בעברית.

בגזרת מערכת ההפעלה ווינדוס XP שולטת בכיפה אך ווינדוס ויסטה המושמצת הולכת ותופסת לה נתח שוק נאה.

הסטטיסטיקות בישראל צפויות למדי ויכול להיות שגם הן מוטות, אך עדיין הכלי הזה שימושי במיוחד למי שמפתח כלים או אתרי אינטרנט למדינות נוספות או שיש לו צורך להראות למנהל פרויקט זה או אחר שכדאי לבדוק את האתר גם על שועל האש.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

נגישות טכנית – פודקאסט ומבוא

פרק בפודקאסטעל נגישות בעברית שצולל לכלים האוטומטיים ולפן המאד מאד טכני של הנגישות.

ESP32 מאפס לילדים

מדריך ל-ESP32 לילדים ולהורים מאפס

אחד הדברים הכי כיפיים בעולם הוא תכנות ותכנות בעולם האמיתי – המפעיל אורות, ציוד אלקטרוני ומכשירים הוא מלהיב ממש. המדריך מיועד להורים שרוצים ללמד את הילדים שלהם לתכנת.

גלילה לראש העמוד