פלאש ו-וידאו בדף פייסבוק

כך מציבים וידאו וקבצי פלאש בתוך דף פייסבוק עם FBML.

הערה חשובה: המידע המוצג בדף זה אינו עדכני, כבר לא ניתן ליצור דפים בפייסבוק באמצעות אפליקצית Static FBML. פייסבוק עברו לאפליקציות פייסבוק מבוססות iframe. להסבר על אפליקציות פייסבוק מבוססות iframe. להסבר על שילוב אודיו, וידאו ופלאש באפליקציות פייסבוק.

דפי פייסבוק מעוצבים הם דבר שהיום נדרש מכל בעל עסק. קל לעצב דפי פייסבוק באמצעות Static FBML. (אם אתם לא יודעים איל לעצב דפי פייסבוק בקלות – הכנסו למדריך על Static FBML שיסביר לכם בקלות איך לבנות דף פייסבוק מעוצב).

השאלה הנשאלת היא כיצד להציב פלאש או וידאו בדף פייסבוק? כאשר פלאש יכול להיות משחק כלשהו ווידאו יכול להיות וידאו מכל מקור שהוא. עם FBML ניתן לעשות זאת בקלות, במיוחד אם משתמשים ב-Static FBML tab.

חשוב מאד!!! לא ניתן ליצור Static FBML Box ללא ידע סביר ומעלה ב-HTML וב-CSS וידע, ולו רק מינימלי, איך קבצי פלאש עובדים. אם אין לכם כזה, אתם יכולים לפנות אלי.

בואו וניצור Tab כזה (למי שקרא את המדריך על Static FBML Tab לא צריכה להיות בעיה לעשות את זה). אחרי שיצרנו, נבחר סרטון ב-Youtube וניקח את מספר הזהות שלו. מספר הזהות הוא הפרמטר שנמצא ב-URL.

מציאת מספר הזהות של סרטון YouTube
מציאת מספר הזהות של סרטון YouTube

בואו וניקח כדוגמא את הסרטון הזה. מדובר בהרצאה שנשאתי בכנס שבו חברת מיקרוסופט אירחה את ה-W3C. מספר הזהות שלו הוא: WygLox8uAFw.

לפני שנטמיע את הסרטון, כדאי שנזכור שפייסבוק לא מאפשרת טעינה אוטומטית של תוכן פלאשי או ג'אווהסקריפטי. המשתמש חייב לבצע לחיצה כלשהי על מנת להפעיל את התוכן – גם במקרה של סרטון. בחיים לא יתנגן שום סרטון באופן אוטומטי אלא אם המשתמש לוחץ על משהו. הדרך האלגנטית והפשוטה ביותר היא לספק תמונה חלופית שיהיה ברור למשתמש שאם הוא לוחץ עליה הוא יראה משהו – לדוגמא:

אחרי שדאגנו לתמונה חלופית והעלינו אותה לשרת, בואו וניצור את הקוד!


<fb:swf swfbgcolor="000000" imgstyle="border-width:3px; border-color:white;"
swfsrc='http://www.youtube.com/v/WygLox8uAFw'
imgsrc='http://internet-israel.com/wp-content/uploads/2010/12/placeimage.jpg' width='340' height='270' />

הקוד הוא די פשוט, ראשית אנו מציינים את קוד הסרטון תחת התכונה swfsrc. שנית אנו מציינים את התמונה תחת התכונה imgsrc. מאד חשוב להקפיד על מרכאות כמו שצריך.

אם תכנסו לדף הפייסבוק של אינטרנט ישראל ותלחצו על לשונית FBML Flash example, תוכלו לראות את הדוגמא החיה. לחיצה על התמונה תציג את הסרטון.

כמובן שאנחנו לא חייבים להשתמש ב-Youtube בלבד! אלא ניתן לשים כל פלאש שהוא. למשל:


<fb:swf swfsrc="https://internet-israel.com/internet_files/moshe.swf" imgsrc="https://internet-israel.com/internet_files/moshe.jpg"  width="400" height="200" />

שמציג פלאש ארבירארי ומכוער למדי שאני יצרתי.

כך מציבים פלאש ו-וידאו בדף FBML בקלות ובמהירות.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

תמונת תצוגה של מנעול על מחשב
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

הגנה מפני XSS עם Trusted Types

תכונה ב-CSP שמאפשרת מניעה כמעט הרמטית להתקפות XSS שכל מפתח ווב צריך להכיר וכדאי שיכיר.

גלילה לראש העמוד