אינטרנט אקספלורר 6 הולך ונעלם משוק האינטרנט

אינטרנט אקספלורר 6 הולך ונכחד ויש לכך השלכות דרמטיות על עלויות הפיתוח של מיזמי אינטרנט.

לאחרונה Youtube הודיעה (באופן חצי רשמי) על כך שדפדפן אינטרנט אקספלורר 6 שפעם חלש על השוק עם יותר מ-90 אחוז לא ייתמך בעתיד. הודעה זו מצטרפת להודעות של גופים אחרים שהם מסירים את התמיכה מדפדפן האינטרנט הוותיק.

גם בפינה הקטנה שלי כאן, באינטרנט ישראל, אני שם לב שאחוז המשתמשים באינטרנט אקספלורר 6 צנח אל מתחת לעשרת האחוזים. לפני שמישהו יתמרמר ויאמר שהאתר מיועד למפתחים, אקדים ואומר שיש לי אחוז עצום של תנועה ממקורות שהם לאו דווקא פיתוחיים (בכל זאת, אני מקום שני תחת מילת החיפוש 'אינטרנט' ומקום ראשון כאשר מחפשים 'בדיקת מהירות אינטרנט').

נושא התמיכה באינטרנט אקספלורר 6 הוא חשוב במיוחד כי עד כה הצורך לתמוך בדפדפן המיושן הזה העמיס תקורה גבוהה מאד על מיזמי אינטרנט. אני מעריך שלכל מיזם הוקדשו באיזור ה-20 אחוז מזמן הפיתוח על מנת להתאימו לאינטרנט אקספלורר 6. כאשר יש צורך בהשקעת משאבים כל כך גדולים, מעבר לאחוז המשתמשים בהם, הכדאיות בתמיכה בדפדפן הולכת ופוחתת.

ליזם אינטרנט כיום אין שום סיבה לשלם 20 אחוז יותר על מנת לתמוך בדפדפן שרק עשרה אחוזים מהמשתמשים גולשים בו וגם המספר שלהם הולך ויורד במהירות. למעט גולשים זקנים מאד או צעירים מאד, מי שמשתמש בדפדפן הוא בדרך כלל עובדים שמחלקות ה-IT שלהן לא מעדכנות את הדפדפן.

לסיכום, אלא אם כן יש לכם אתר פשוט מאד, או שאתם פונים לקהל מבוגר/צעיר מאד, כדאי לבדוק אם הסרת התמיכה באינטרנט אקספלורר 6 כדאית עבור המיזם שלכם.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

תמונה של הבית הלבן עם מחשוב ענן וטקסט: FEDRAMP
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

FedRAMP & FIPS מבוא למתחילים

פרק מיוחד, לצד הקלטה של פרק של עושים תוכנה על אחת התקינות החשובות ביותר עבור חברות שסביר להניח שלא הכרתם

ספריות ומודולים

מציאת PII באמצעות למידת מכונה

כך תגנו על משתמשים שלכם שמעלים מידע אישי רגיש כמו תעודות זהות באמצעות שירות אמאזוני.

צילום מסך של סוואגר
יסודות בתכנות

openAPI

שימוש בתשתית הפופולרית למיפוי ותיעוד של API וגם הסבר בסיסי על מה זה API

גלילה לראש העמוד