לא רוצים משתמשי אקספלורר? הנה הפתרון

תוסף חמוד שיעזור לכם לסנן משתמשים בדפדפנים שונים לפי הצורך
פופ אפ שמוצג בפני משתמשי אקספלורר שמנסים להכנס לאתר

לפני כמה שנים יצרתי אתר גדול עבור לקוח חשוב. בשלב הצעת המחיר שאלתי אותו לאיזה דפדפנים להתאים את האתר והסברתי לו שהתאמות לגרסאות עתיקות של דפדפן אינטרנט אקספלורר יעלו יותר.
"אה, אין צורך" הוא אמר לי, "תתאים רק לאינטרנט אקספלורר האחרון, גרסאות קודמות לא מעניינות אותי".
"אבל אבל אבל" אמרתי לו, "למרות שאין דבר שאני שונא יותר מלטפל באינטרנט אקספלורר, יש אחוזים נכבדים מהמשתמשים שעושים בו שימוש".
"יש לך תואר בכלכלה", הוא ענה לי, "אתה יודע מה זה Return of investment?"
"בוודאי", עניתי לו, "מדובר בהחזר השקעה, הדרך הטובה ביותר לבדוק אם פרויקט כלכלי כדאי".
הוא חייך ואמר לי: "למשתמשי אינטרנט אקספלורר יש Return of investment נמוך, לא שווה לי להשקיע בהם".
זו היתה שיחה פוקחת עיניים. אותו יזם חכם ומצליח השכיל להבין שמה שחשוב הוא לא רק כמות הלקוחות אלא גם מה שאפשר להפיק מהם. הרבה פעמים, למרות שכמות המשתמשים בדפדפן מסוים היא גדולה, הם לא שווים מספיק – אולי כי בממוצע הם מוציאים פחות, או בכלל נוטים לא להוציא כסף בכלל. הרבה פעמים אנחנו רצים לעשות התאמות שונות ומשונות למגוון פלטפורמות בלי לנסות ולראות אם יהיה כדאי להשקיע את הכסף.
גם במקרה של אקספלורר – באותו תחום ספציפי שבו האתר עסק, כפי שראיתי, משתמשי אקספלורר נטו להוציא הרבה פחות כסף, אם בכלל. עד כדי כך שמשתמש אקספלורר מגרסה ישנה מאוד היה "שווה" לחמישה משתמשי אקספלורר בגרסאות חדשות ולעשרה משתמשי דפדפנים יותר מתקדמים. כיוון שמי שמשתמש בכרום או פיירפוקס נוטה בדרך כלל להוציא יותר כסף בעסקאות מקוונות (למשל). לאותו יזם היה כדאי להשקיע יותר בפונקציונליות ובשיווק ולא בהתאמה לדפדפנים מיושנים שמי שמשתמש בהם הוא לקוח שמוציא בממוצע הרבה פחות מלקוח שמשתמש בדפדפנים חדשים. אותו יזם עשה את החשבון שלו וכנראה שהוא ממש היה טוב בחשבון, כי הוא היה מיליונר.
לפעמים העניין הוא לאו דווקא כספי. הרבה פעמים אני מתלבט בין השקעת זמן פנוי באתר (עיצוב, SEO וכו') לבין כתיבת מאמרים. לפעמים מגיעות אלי תלונות על אקספלורר מגרסה מסוימת. בעבר, כשדפדפן האיכס היה בשליטה, הפיתוי לשנות את הקוד כדי שיתמוך בענתיקה היה גדול – אבל אז בדקתי את נתוני המשתמשים באקספלורר ותמיד ראיתי שהם לקוחות 'רעים' – כלומר מבלים הרבה פחות זמן באתר, נכנסים למעט דפים, שיעור יציאה גבוה וכדומה. מה המסקנה? אולי שווה להשקיע בחווית המשתמש של הלקוחות הטובים במקום לתקן באגים של לקוחות שפחות נמצאים בקהל המטרה שלך".
פאסט פורוורד להווה. לפני כחודש וחצי, מומחה ה-UX שלנו הקניט אותי ואמר לי: "אם היו לך ביצים, היית מממש את האיומים שלך ומונע ממשתמשי אקספלורר להכנס לאתר".
האמת היא שהוא צדק, אני מתעב את הדפדפן הזה. האם באתר האישי שלי ייכנסו פוחחים עם דפדפן השטן ואני אעמוד מנגד? הרי זה כמו להכנס עם חזיר ושרימפס בשמנת לבית המקדש ביום כיפור תוך כדי בעילת נידה! (תודו, מדובר במבצע לוגיסטי מסובך מאין כמותו). לפיכך החלטתי להקפיץ הודעה עבור המשתמשים באקספלורר. כיוון שאני קטגורית נגד חסימה, המשתמשים באקספלורר יוכלו ללחוץ על X ולהמשיך לגלוש באתר כרגיל.

פופ אפ שמוצג בפני משתמשי אקספלורר שמנסים להכנס לאתר
פופ אפ שמוצג בפני משתמשי אקספלורר שמנסים להכנס לאתר

כיוון שאני משתמש בוורדפרס, הנטיה הטבעית היא למצוא תוסף. ואכן מצאתי – מדובר בתוסף Advanced Browser Test שלא רק שהכיל את הפונקציונליות שרציתי אלא גם עבד.
כיוון שאני מתכנת, דיברתי עם מתיאס, המתכנת שמאחורי התוסף – הוא השתמש ב-Bit Bucket (מתחרה של גיטהאב שעובד באותו אופן) על מנת לנהל את הקוד – עשיתי פורק ותיקנתי כמה תיקונים קלים והוספתי תמיכה בתרגום, תרגום לעברית ותמיכה ב-RTL. היום הוא הוציא גרסה חדשה שכוללת את התיקונים שלי.

אתם מוזמנים לנסות את התוסף באתרי הוורדפרס שלכם. אגב, משתמשי אקספלורר הם באיזור 8 אחוזים מהמבקרים באתר (וכן, מספר העמודים לביקור והזמן הממוצע שלהם נמוכים יותר משאר הדפדפנים והמובייל) והגלישה שלהם לא פחתה ולא השתנתה, חוץ מהאחוז שלהם שיורד בהדרגה ככל שאקספלורר הולך והופך להיסטוריה.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

ספריות ומודולים

מציאת PII באמצעות למידת מכונה

כך תגנו על משתמשים שלכם שמעלים מידע אישי רגיש כמו תעודות זהות באמצעות שירות אמאזוני.

תמונה של הבית הלבן עם מחשוב ענן וטקסט: FEDRAMP
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

FedRAMP & FIPS מבוא למתחילים

פרק מיוחד, לצד הקלטה של פרק של עושים תוכנה על אחת התקינות החשובות ביותר עבור חברות שסביר להניח שלא הכרתם

למפתחי ובוני אתרי אינטרנט

מדריך לשאילתות יעילות ל Chat GPT

כל אחד יכול לשאול את GPT, אבל אם תרצו לשאול אותו שאלות על תכנות – יש כמה שיטות וטיפים ליעל את העבודה מולו.

גלילה לראש העמוד