שנת 2011 מסתמנת כשנה האחרונה של אינטרנט אקספלורר

סיום שנת 2011 הוא זמן מצוין לבדוק האם אפשר לומר שברוך פטרנו מעונשו של זה?

הנה חדשות טובות לאלו מכם שמתאוששים רק עכשיו מהלם האלכוהול וחוסר השינה של ראש השנה האזרחי של שנת 2012 – מסתמן ששנת 2011 היתה השנה האחרונה של דפדפן אינטרנט אקספלורר 6 וכנראה ששנת 2012 תהיה השנה האחרונה של דפדפן אינטרנט אקספלורר 7.

על פי נתוני חברת statcounter שהצלבתי יחד עם נתוני net application עולה תמונה מעודדת מאד בנוגע לשימוש בדפדפני האינטרנט המקוללים אינטרנט אקספלורר 6 ואינטרנט אקספלורר 7.

אינטרנט אקספלורר 6

הבשורות הטובות ביותר הן בנוגע לאינטרנט אקספלורר 6 – נכון לעכשיו בישראל אחוז השימוש בו הוא 1.76% בלבד (!!) כל כך מעט שרק מטורללים עם עודף זמן ישקלו בכלל לפתח לדפדפן המאוס והנאלח. בעולם המצב רע יותר – 8 אחוז משתמשים בדפדפן המצחין, אך לפי נתוני חברת מיקרוסופט, האחוז הזה נובע מאחוז שימוש גבוה של אינטרנט אקספלורר 6 בסין ובהודו. אחוז השימוש באינטרנט אקספלורר 6 בשאר העולם נמוך מאד (עד שלושה אחוזים) – בהנחה שאתם לא בונים את האתר שלכם לקהל ההודי או לקהל הסיני, סביר להניח שדי השתחררנו מעול הדפדפן הארור הזה, לשמחת כולם.

אינטרנט אקספלורר 7

בעוד ששנת 2011 היתה השנה האחרונה של אינטרנט אקספלורר 6, מסתמן והולך שזו השנה האחרונה של התאום התפלצתי שלו – אינטרנט אקספלורר 7. בדפדפן המאוס, שטוב רק במעט מהתפלץ שקדם לו, משתמשים נכון לעכשיו 5.21% מהגולשים. לשם השוואה, בתחילת שנת 2011, השתמשו באינטרנט אקספלורר 6 5.79% מהגולשים – כך שזה מהווה אינדקציה מצוינת שאחוז המשתמשים באינטרנט אקספלורר 7 בשנת 2012 ימשיך לרדת אל כיוון האחוז המינורי שיבטיח שאנו, מפתחי האינטרנט, לא נצטרך יותר לעבוד עימו לעולם. יש כאלו שחמישה אחוזים כבר מספיקים להם על מנת להפסיק לתמוך בדפדפן המחריד.

אינטרנט אקספלורר 8

הטרוניה העיקרית כנגד אינטרנט אקספלורר 8 היא שהוא אינו תומך כלל בתקני HTML 5 החדשים. כאן, למרבה הצער אין בשורות. אחוז השימוש בדפדפן נכון לעכשיו הוא 32.24%, אחוז משמעותי מאד שלא צפוי לרדת בתקופה הקרובה לצערנו המאד רב. האחוז הזה הולך ויורד בהתמדה (בתחילת השנה הוא היה 40%) אך עדיין הוא גבוה. כנראה שנאלץ לחיות עם אינטרנט אקספלורר 8 גם בתקופה הקרובה, אך משתמשי הדפדפן הזה יצטרכו לחיות בעולם שבו האפליקציות המתקדמות ביותר יהיו מחוץ להישג ידם.

בקרב מפתחי האינטרנט

כיוון שרוב הגולשים באינטרנט ישראל הם מפתחי אינטרנט או לפחות אנשים שקשורים לתחום האינטרנט, בדקתי במה משתמשים הגולשים באתר – רק בשביל הכיף – אין לסטטיסטיקה הזו ערך מדעי. במקרה הזה כרום מנצח בגדול, זה הדפדפן העיקרי בו משתמשים הגולשים באתר – 41 אחוזים מקוראי האתר מגיעים אליו עם כרום. בפער עצום מאחוריו, 19 אחוז מהגולשים עושים את זה עם אינטרנט אקספלורר 8. המקום השלישי שמור לפיירפוקס עם 17 אחוז מהגולשים שמחזיקים בו (כולל אני). 10 אחוזים משתמשים באינטרנט אקספלורר 9 וחמישה אחוזים משתמשים בספארי. שאר האחוזים שמורים לאופרה, הדפדפן האינהרנטי של אנדרואיד ושברירי אחוזים גם לכמה אמיצים שתעו לכאן עם אינטרנט אקספלורר 7 ואינטרנט אקספלורר 6.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

ESP32 מאפס לילדים

מדריך ל-ESP32 לילדים ולהורים מאפס

אחד הדברים הכי כיפיים בעולם הוא תכנות ותכנות בעולם האמיתי – המפעיל אורות, ציוד אלקטרוני ומכשירים הוא מלהיב ממש. המדריך מיועד להורים שרוצים ללמד את הילדים שלהם לתכנת.

תמונה מצוירת של רובוט שמנקה HTML
יסודות בתכנות

סניטציה – למה זה חשוב

הסבר על טכניקה פשוטה וידועה מאד שאנו מפעילים על מידע לפני שאנחנו מציגים אותו ב-HTML באפליקציה או באתר.

למפתחי ובוני אתרי אינטרנט

מדריך לשאילתות יעילות ל Chat GPT

כל אחד יכול לשאול את GPT, אבל אם תרצו לשאול אותו שאלות על תכנות – יש כמה שיטות וטיפים ליעל את העבודה מולו.

מיקרו בקרים

בית חכם עם ESPHome ו Home Assistant

הסבר על הום אסיסטנט, מערכת הקוד הפתוח לבית חכם ואיך לחבר אליה מיקרובקרים.

גלילה לראש העמוד