אקספלורר 8 נפוץ יותר מאקספלורר 9

כנראה שאינטרנט אקספלורר 8 יהפוך לקללה של האינטרנט הישראלי בשנה או אפילו בשנתיים הקרובות

מתוך הסטטיסטיקות של statcounter עולה שאינטרנט אקספלורר 8 כנראה כאן כדי להשאר והוא יהיה הקללה של האינטרנט בשנה או אפילו בשנתיים הקרובות.

נכון לחודש זה, הגרסה הפופולרית ביותר של אינטרנט אקספלורר היא הגרסה העשירית שבה מחזיקים 19.67% מהמשתמשים. השניה אחריה היא הגרסה השמינית של הדפדפן הארור ובה משתמשים לא פחות מ 10.6% מהמשתמשים. אינטרנט אקספלורר 9 משתרך הרחק מאחור עם 5.68% ועושה רושם שהוא בדרך להימחק ממפת המשתמשים יותר מהר מהמחיקה המהירה של אינטרנט אקספלורר 7.

הנתון החשוב: אקספלורר 8 עומד על עשרה אחוזים והאחוז הזה נשאר יציב. אקספלורר 9 צונח.
הנתון החשוב: אקספלורר 8 עומד על עשרה אחוזים והאחוז הזה נשאר יציב. אקספלורר 9 צונח.

מדוע זה קורה? מיקרוסופט בחוכמתה כי רבה לא מאפשרת התקנה של אינטרנט אקספלורר גבוה יותר מ-8 על חלונות XP הוותיקה. וכיוון (שוב, לפי statcounter) שלמספר עצום של 20 אחוזים ממשתמשים, כנראה ארגוניים, יש עדיין את מערכת ההפעלה העתיקה, עושה רושם שהדפדפן העתיק כאן כדי להשאר.

פילוח גולשים מישראל לפי מערכת הפעלה. הנתון החשוב: 20 אחוז משתמשים ב-XP
פילוח גולשים מישראל לפי מערכת הפעלה. הנתון החשוב: 20 אחוז משתמשים ב-XP

מה הבעיה עם אינטרנט אקספלורר 8? חוץ מזה שהוא שייך למשפחת הדפדפנים המושמצת והשנואה ביותר בעולם? חוץ מכך שהוא (עדיין) מרנדר דפים באופן עקום ועלוב והדבר הכי טוב שאפשר לומר עליו בנושא הזה שהוא הורס דפים פחות מגרסאות 7 ו-6 המחליאות, יש איתו שתי בעיות מרכזיות:

  • הבעיה המרכזית היא שהוא לא תומך ב-HTML5 בכלל. אפילו לא תמיכה חלקית כמו IE9. רק על מנת להפעיל אלמנטים סמנטיים אנו נדרשים להפעיל ספריות כמו html5shiv שמאיטות עוד יותר את הגרוטאה.
  • מנוע רינדור JavaScript איטי יותר מסבתא חולת אלצהיימר חמושה בחיתול. מה שיוצר לנו בעיית ביצועים רצינית בכל אפליקציה שנשענת על JavaScript או אפילו באפליקציה וובית סטנדרטית ש'מעיזה' להשתמש במשהו שהוא מעבר לקצת אפקטים.

 

השוואה של בדיקת יעילות דפדפנים. הנתון החשוב: אקספלורר 8 מריץ JS במהירות של אחוז!!! מהמהירות של כרום. אבוי.
השוואה של בדיקת יעילות דפדפנים. הנתון החשוב: אקספלורר 8 מריץ JS במהירות של אחוז!!! מהמהירות של כרום. אבוי.

עשרת האחוזים האלו לא מסוגלים לשדרג לאקספלורר וכנראה לא מסוגלים לעזוב את אקספלורר כיוון שהם משתמשים בו בעבודה. מקומות עבודה, כפי שאנו יודעים, נוטים להיות מאוד שמרנים בשדרוג. רק לעזוב את אקספלורר 6 הארור לקח להם כמה שנים, שינוי מערכת הפעלה יקח יותר זמן – אז לצערי הרב כנראה שאקספלורר 8 לא ירד אל מתחת לקו האדום ואנו נאלץ עדיין לתמוך בו בשנה-שנתיים הקרובות. בשורה רעה מאוד למפתחי האינטרנט למודי הסבל. אני, באופן אישי, בוכה דמעות של דם בכל פעם שאני רואה את הלוגו הכחול והמבחיל או בכל פעם שאני נאלץ (שוב) לטמא את הקוד שלי בכל מיני התאמות משונות לדפדפן התפלצתי.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

יישום של nonce על מנת להגן מפני התקפות injection

בפוסט הקודם הסברתי על hash עם CSP על משאבי inline – שזה נחמד ומעולה אבל פחות ישים בעולם האמיתי שבו בדרך כלל התוכן ה-inline (בין

עבודה בהיי טק

איך מראיינים סניורים?

השיטה שלי לבדיקת התאמה טכנית למתכנתות ולמתכנתים בכירים עם כמה שנות ניסיון.

ספריות ומודולים

להתנסות ב AutoGPT

הטרנד החם בעולם ה-GPT וה-AI – הפעלת אייג׳נטים בקלות עם Auto GPT.

גלילה לראש העמוד