עינב גנד גלילי בתביעת דיבה

ענב גנד גלילי תובעת תביעת דיבה עשרות אנשים. כך גם אתם תוכלו לעזור ולהגן על כבוד המקצוע שלנו.

תקציר הפרקים הקודמים

לפני מספר חודשים נערכו שתי הרצאות במסגרת איגוד האינטרנט הישראלי בשם 'מידענות ברשת העמוקה'. ההרצאות, אשר הועברו על ידי מרצה בשם ענב גנד גלילי שהציגה את עצמה כ'מומחית סייבר'. המרצה העבירה את ההרצאות באופן כריזמטי וסוחף והקהל, שהיה ברובו לא טכנולוגי בעליל, נהנה. אך כשהצילומים של ההרצאה הגיעו לרשת ונחשפו על ידי אנשים מעט יותר טכנולוגיים (והדגש הוא על מעט יותר) התגלה כי ההרצאות רצופות בשגיאות עובדתיות מאוד מאוד קשות שמעידות, לדעתי ולדעת רבים, על חוסר ידע מוחלט. בעצם, אם לומר במילים עדינות, במשך שלוש שעות המרצה עמדה מול קהל ששילם במיטב כספו על התכנים האלו ואמרה דברים לא נכונים. יתרה מזאת, חלק מההרצאה היה מבוסס על תמונה שהיא מתיחת רשת מוכרת אך המרצה בחוסר ידיעתה התיחסה לתמונה במצגת שלה כתמונה אמיתית שהיא הכינה (10:10 בסרטון ההרצאה) למטרת ההרצאה וחלק ניכר מההרצאה (או לפחות מחלקה הראשון) היא מנתחת את הטקסט ההיתולי המוצמד לתמונה כטקסט אמיתי. כאמור ההרצאה רצופה בטעויות קשות מאוד.
לאחר שהשגיאות התגלו קמה זעקה מצד המתכנתים וקהילת האנשים הטכנולוגיים ברשת וגם אני כתבתי על כך. יש לעתים הרצאות לא מוצלחות, יש אנשים שמרצים שלא תמיד שולטים במאה אחוז בחומר, אבל הרצאה בחסות האיגוד של מישהי שעל פניו נראה שאין לה שום ידע בעליל – כזה דבר עוד לא היה.  לאחר סערת הרשת והפרסום המתבקש בצינור לילה, איגוד האינטרנט הסיר את ההרצאות ואת האזכור להן מהאתר שלו והעניין נסגר לאחר המהומה הרגילה. כך לפחות חשבנו.

מה קרה היום

היום בבוקר עידו קינן פרסם שעינב גנד גלילי הגישה תביעת לשון הרע כנגדו וכנגד אנשים רבים נוספים (למעלה מ-20) שהתיחסו לעניין בפייסבוק.

איני משפטן, אך לפי דעתי וטעמי חלק מהטענות העולות מכתב התביעה הן מופרכות ומגוחכות. לכתב תביעה כזה יש שם נפוץ : SLAPP או תביעת השתקה. וכאשר מישהו עושה את זה על מנת להשתיק ביקורת שהיא סופר לגיטימית – זה מרתיח וגם מדאיג. למה מדאיג? כיוון שאם תביעת ההשתקה הזו תצליח, במיוחד במקרה כל כך ברור, המקצוע יהיה פרוץ לשרלטנים. גם כך תחום האינטרנט פרוץ לכל עבר – אבל במידה וענב גנד גלילי תצליח בתביעת ההשתקה איש לא יעז עוד להרים קול ולמחות כנגד חוסר מקצועיות.

אני, כמתכנת, לא יכול לעמוד מהצד בזמן שיש כאלו שלא רק שמתיימרים להבין ולהרצות בנושאים טכנולוגיים, אלא גם תוקפים ומנסים לגרום לנזק כספי כלפי אלו שמנסים להוקיע אותם.

איך אנחנו יכולים לסייע

כאן אנחנו, מתכנתים ואנשים טכנולוגיים יכולים לעזור ולסייע לנתבעים ולהראות להם – וגם לענב גנד גלילי ולעורכי הדין שלה, שאנחנו לא מוכנים לקבל תביעות השתקה מהסוג הזה. שאנחנו לא מוכנים להיות בשקט כאשר מישהיעולה על הבמה בכנס טכנולוגי ומעבירה הרצאה שהיא מלאה בטעויות קשות.

איך אפשר לעזור? מופרך ככל שזה ישמע, הנתבעים צריכים להראות בבית המשפט שההרצאה מופרכת והמרצה בבירור לא מבינה דבר וחצי דבר בנושא שעליו היא מתיימרת לדבר. איך עושים את זה? מדובר בשלוש שעות של הרצאה – אם כל אחד מאיתנו יקח חלק, אפילו קטן, מההרצאה, ישמע אותה ויכתוב את השגיאות שיש שם (וכמעט כל חלק בהרצאה רצוף בשלל של שגיאות) – נוכל להגיע למסמך עם שלל של שגיאות שבו הנתבעים יוכלו להשתמש כדי להגן על עצמם בבית המשפט.

יצרתי מסמך בגוגל דוקס שבו אמור להיות ריכוז של השגיאות והטעויות העובדתיות – כל אחד יכול לערוך ולהוסיף. למי שיש מעט זמן פנוי – שיבחר קטע מאחת משלוש ההרצאות של עינב גנד גלילי ויכתוב על הטעויות שהוא מצא שם. כל טעות חשובה, כל טקסט עוזר.

עדכון חשוב!

ההענות היתה מרשימה והמסמך הגיע לכמות מרשימה של טעויות. אנחנו נכנסים לשלב העריכה ויש צורך לסגור את המסמך, לעבור על הטענות ולבדוק. אלו מכם שרוצים לסיע במאמץ הזה – אנו פנו אליי במייל על מנת שאוכל להכניס אתכם כעורכים למסמך.

עדכון חשוב נוסף!

נוסד קמפיין מימון המון לסיוע לנתבעים – התמורות שוות במיוחד.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

SSG עם next

אחרי שלמדנו במאמר הקודם מה זה SSR והבנו שלא מדובר בקליע כסף שפותר את כל הבעיות שלנו, נלמד על SSG שיכול להקל על כמה מהבעיות של SSR.

תמונה של הבית הלבן עם מחשוב ענן וטקסט: FEDRAMP
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

FedRAMP & FIPS מבוא למתחילים

פרק מיוחד, לצד הקלטה של פרק של עושים תוכנה על אחת התקינות החשובות ביותר עבור חברות שסביר להניח שלא הכרתם

מיקרו בקרים

בית חכם עם ESPHome ו Home Assistant

הסבר על הום אסיסטנט, מערכת הקוד הפתוח לבית חכם ואיך לחבר אליה מיקרובקרים.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

המנעו מהעלאת source control לשרת פומבי

לא תאמינו כמה אתרים מעלים את ה-source control שלהם לשרת. ככה תמצאו אותם וגם הסבר למה זה רעיון רע.

גלילה לראש העמוד