רמי לוי סלולר

כך עברתי לרמי לוי סלולר ונשארתי בחיים.

גם אני, כמו רוב צרכני התקשורת, לא אהבתי במיוחד את חברת הסלולר שלה העברתי כמה מאות שקלים כל חודש. 'לא אהבתי במיוחד' זה די אנדרסטייטמנט. האמת היא שדי תיעבתי את אורנג'. אבל אורנג' היתה המקרה הפרטי שלי. אם אתם לקוחות של סלקום או פלאפון, במיוחד לקוחות ותיקים, אתם שונאים אותן.

כשאני חושב על זה, אני לא מצליח להבין למה שנאתי באופן כל כך עמוק את החברה הסלולרית שהייתי לקוח שלה. אולי בגלל הפרסומות המופלצות מהתחת, אולי בגלל שהחברה סירבה להתיחס אלי כלקוח ממש אלא כ'חבר', כ'משפחה' ואולי, ובעיקר, כי לא הצלחתי להבין מה מסתתר מאחורי המספר הגבוה להחריד שהופיע על החשבונית מדי חודש ותמיד היתה לי הרגשה שדפקו אותי ואם הייתי צורח מספיק על הנציגה בשירות הלקוחות, הייתי משיג דיל יותר טוב.

כששר התקשורת כחלון הכריז על מהפיכת המפעילים הוירטואליים ועל הכניסה של רמי לוי לשוק, הרמתי גבה. אני מכיר את הסופרים של רמי לוי, אבל לא הבנתי מה הקשר. אבל האמת היא שהמפעילים הוירטואליים היוו בשורה של ממש לשוק – למי שלא יודע, מפעיל וירטואלי, כמו רמי לוי, רוכב על תשתית של אחת המפעילות ומשלם לה סכום קבוע על כל דקה שהוא משתמש בה. החברות הסלולריות על פי חוק מחויבות למכור לכל מפעיל וירטואלי דקות וסמסים במחיר קבוע.

זה הרציונל, אבל בפועל חששתי מאד לעבור – למה? אין לי מושג. חששתי משירות הלקוחות, אבל האמת היא ששירות הלקוחות של החברה שהייתי לקוח שלה היה זוועתי כמו שירות לקוחות של פיצריה בבנגלדש תחתית, ואחרי התנסות מרגיזה נוספת, נפלה ההחלטה – עוברים! למי? לרמי לוי.

תהליך המעבר היה מאד פשוט: צריכים להגיע לסניף של רמי לוי או לאייבורי מחשבים, שיש להם סניפים בפריסה ארצית. הגעתי לסניף של אייבורי בפתח תקוה, העיר שלא קיימת ובה אני גר, שאלתי איפה מצטרפים לרמי לוי והפנו אותי אל נציג מיוחד של רמי לוי שיושב בחנות. כיוון שרציתי לנייד שלושה קוים מאורנג' לרמי לוי, הוא ביקש ממני תעודה מזהה, חשבונית אחרונה של שלושת הקוים ואת כרטיס האשראי שלי.

אחד הדברים הנפלאים ברמי לוי הוא התעריף האחיד: 20 אגורות לדקת שיחה, 15 אגורות לסמס, 15 ש"ח דמי מנוי חודשיים. 15 אגורות למגהבייט אחד של תקשורת. ניתן לרכוש חבילת אינטרנט בעלות של 55 ש"ח ל-5 ג'יגה בייט של תעבורה ו-90 ש"ח ל-8 ג'יגה בייט כאשר חריגה תחוייב ב-15 אגורות למגהבייט אחד. זה הכל, זה התעריף לכ-ו-ל-ם: גם לאלו שצורחים בשירות הלקוחות כמו פסיכים וגם לילדים הטובים (כמוני) שלא צועקים. בלי חבילות, בלי שטיקים, בלי שמות מפוצצים ובלי זיבולי שכל. כמה מכם יכולים לומר בדיוק כמה הם משלמים לדקת שיחה?

חצי שעה של הקלקה ובירור פרטים, והנציג של רמי לוי הושיט לי שלושה סימים שאותם אדחוף אל המכשירים שלי. כיוון שכל המכשירים שלי נקנו בחנויות פרטיות והם מדור 3, לא היתה לי בעיה. במידה וקניתם את המכשירים שלכם מחברה סלולרית, תצטרכו לפתוח אותם לכל החברות – שזה אומר לעמוד במרכזי השירות הגיהנומיים במשך שעות בתור ולצרוח על נציג כנראה. או לקנות טלפון חדש מחנות בחצי מחיר ממה שהחברה הסלולרית המחורבנת מציעה.

הנציג מוסר לך בדיוק באיזו שעה מתבצע הניוד – וזהו. למחרת בבוקר בשעה היעודה הוצאתי את הסים של אורנג' והכנסתי את הסים של רמי לוי – מאותו רגע הכל עבד מצוין. ללא כאבים, ללא ביג'ראס. הייתי לקוח של אורנג' 7 שנים, שילמתי להם מאות שקלים כל חודש, הם אפילו לא טרחו להתקשר אלי.

ומה בנוגע לשירות הלקוחות של רמי לוי? הייתי צריך להתקשר אליהם על מנת לבטל את התא הקולי ששמו לי בקו – ענו לי תוך חמש דקות וביטלו מיד את התא הקולי. זו לא בדיקה מדעית, אבל בת'כלס – השד לא נורא כל כך.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

DALL·E 2023-10-21 22.28.58 - Photo of a computer server room with red warning lights flashing, indicating a potential cyber threat. Multiple screens display graphs showing a sudde
יסודות בתכנות

מבוא לאבטחת מידע: IDOR

הסבר על התקפה אהובה ומוצלחת שבאמצעותה שואבים מידע מאתרים

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

נגישות טכנית – פודקאסט ומבוא

פרק בפודקאסטעל נגישות בעברית שצולל לכלים האוטומטיים ולפן המאד מאד טכני של הנגישות.

מיקרו בקרים

בית חכם עם ESPHome ו Home Assistant

הסבר על הום אסיסטנט, מערכת הקוד הפתוח לבית חכם ואיך לחבר אליה מיקרובקרים.

תמונה מצוירת של רובוט שמנקה HTML
יסודות בתכנות

סניטציה – למה זה חשוב

הסבר על טכניקה פשוטה וידועה מאד שאנו מפעילים על מידע לפני שאנחנו מציגים אותו ב-HTML באפליקציה או באתר.

גלילה לראש העמוד