יצירת SWC עם פלאש

במאמר יש הסבר כיצד ליצור קומפננטות SWC שישמרו על האובייקטים שלך.

במאמר האחרון למדנו איך ליצור וידאו באמצעות פלאש ובעצם כיסינו את כל הדברים שמפתח מתחיל אמור לדעת על ActionScript 3. במאמר הזה אנו נלמד כיצד להפיץ את התוכנות שלנו ולהגן עליהן באמצעות SWC.

נניח שיצרנו קוד מסוים עבור לקוח, נגן וידאו למשל. אני מעוניין להעביר אותו ללקוח כדי שישתמש בו ב-fla שלו אך אני רוצה למנוע מהלקוח אפשרות לקחת את הקוד שלי ולהעביר או למכור אותו הלאה. בדיוק בשביל זה נוצר ה-SWC . SWC מאפשר לנו ליצור קומפוננטות סגורות, סוג של קופסה שחורה שכל אחד יכול להטמיע בתוכנת הפלאש שלו אך לא יכול להסתכל מה יש בפנים.

יצירת ה-SWC היא פשוטה מאד. ראשית אנו יוצרים fla ריק, אחרי כן אנו לוחצים על insert->new symbol ובוחרים movieclip. בוחרים בשם משמעותי עבור ה-Symbol שלנו. אחרי כן לוחצים על ctrl+l כדי לקבל את הספריה. שם נמצא ה-Symbol שלנו. לוחצים עליו כפתור ימני ואז edit. לוחצים f9 כדי לקבל את פאנל הכנסת ה-ActionScript ב-movieclip רושמים import MYCLASS. כש-MYCLASS הוא ה-class הראשי שלנו. אל דאגה, אם הוא מייבא או משתמש ב-Classים אחרים, הם גם יהיו כלולים.

שומרים את ה-fla ולוחצים כפתור ימני על ה-Symbol מתוך הספריה, בוחרים Export As SWC ושומרים… זהו! יש לנו SWC!

שימוש ב-SWC (גרסה CS3)

כאשר יש לנו קובץ SWC, קל מאד להשתמש במה שיש בתוכו. כל מה שצריך לעשות זה את הצעדים הבאים.

מעתיקים את ה-SWC למיקום הבא (בהנחה שאתם משתמשים ב-XP):
C:\Documents and Settings\{username}\Local Settings\Application Data\Adobe\Flash CS3\en\Configuration\Components\

מעתיקים את ה-SWC למיקום הבא (בהנחה שאתם משתמשים ב-Windows 7):
C:\Program Files\Adobe\Adobe Flash CS3\en\Configuration\Components

אחרי כן מפעילים מחדש את תוכנת הפלאש. לוחצים Ctrl+F7 כדי לראות את ספרית הקומפננטות ואז גוררים את הקומפננטה שלנו אל הספריה של ה-fla שלנו ו… זהו! אנחנו יכולים ליצור את האובייקט שיש אותו ב-SWC.

ה

זה המאמר האחרון בסדרת המדריכים על ActionScript 3 – במאמרים הקודמים למדנו את כל מה שצריך על מנת להתחיל ולעבוד עם AS3.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

תמונה מצוירת של רובוט שמנקה HTML
יסודות בתכנות

סניטציה – למה זה חשוב

הסבר על טכניקה פשוטה וידועה מאד שאנו מפעילים על מידע לפני שאנחנו מציגים אותו ב-HTML באפליקציה או באתר.

גלילה לראש העמוד