מבוא ל-MySQL

הסבר על MySQL, התקנת סביבת פיתוח והתחלת עבודה.

זהו המאמר הראשון בסדרת המאמרים ללימוד MySQL בסיסי למפתחי רשת.

MySQL הוא באופן עקרוני שרת מסד נתונים Multi-Thread לניהול נתונים. כמעט כל אפליקצית אינטרנט ואתר אינטרנט משתמש במסד נתונים (כולל האתר הזה). נתונים יכולים להיות שמות משתמש וסיסמא, כתובות מייל ודפי אתר אינטרנט. ישנם סוגים רבים של שרתי בסיסי נתונים אך MySQL הוא אחד ממסדי הנתונים הפופולריים ביותר ברשת, במיוחד עם שפת PHP (למרות שניתן בהחלט להשתמש בו עם כל שפה אחרת).

MySQL ניתן להתקנה בקלות בשרתי לינוקס ו-ווינדוס. הגרסה הפופולרית בעולם היא גרסת MySQL 5. אחת התוכנות הפופולריות ביותר לניהול MySQL הוא phpMyAdmin שדרכו ניתן לנהל MySQL באמצעות ממשק גרפי או שורת פקודות שבה ניתן להריץ פקודות של MySQL על הטבלה הנבחרת.

ניתן להריץ גם פקודות של MySQL דרך PHP או כל שפת תכנות אחרת. אך לצורך הלימוד אנו נשתמש ב-console מאוחר יותר נלמד כיצד להריץ פקודות של MySQL דרך PHP.

התקנת סביבת פיתוח

כיוון שסביר להניח שמי שקורא מאמר זה קורא אותו ממערכת הפעלה מבוססת חלונות, אנו נצטרך להתקין סביבת פיתוח על חלונות. אנו נתקין תוכנה שנקראת WAMP שמאפשרת להפעיל שרת Apache (שרת אינטרנט שלא נשתמש בו), PHP (שגם בה לא נשתמש כרגע) ו-MySQL שבו ועוד איך נשתמש.

הורידו את התוכנה והתקינו אותה. ההתקנה וההפעלה אמורות להיות אינטואטיביות לחלוטין. לאחר ההפעלה ישנו אייקון לבן קטן ב-System Tray. לחצו עליו עם הכפתור השמאלי ובחרו MySQL Console. ייפתח לכם חלון קטן שמבקש סיסמה. לחצו על אנטר ו-וודאו שמופיע לכם mysql. זהו! אתם נמצאים בתוך שרת ה-MySQL האישי שלכם במחשב!

לאלו שמתקשים, הכנתי סרטון קצר המדגים את העניין:

אחרי שהתקנו סביבת פיתוח, אנו יכולים להתחיל ליצור DataBase משלנו, טבלאות וכו' ישירות דרך ה-MySQL Console וזה בדיוק מה שנעשה במאמרים הבאים.

⚠️המדריכים כאן הם טעימה בלבד! יש ספר מקיף המלמד MySQL מרמת בסיס ועד רמה מתקדמת. הספר הדיגיטלי, שרלוונטי גם לכל מסדי הנתונים שעובדים עם SQL – זמין כאן כחלק מהפרויקט "ללמוד ג'אווהסקריפט בעברית" – זו הדרך הטובה ביותר ללמוד באופן מקיף MySQL.

במאמר הבא – יצירת MySQL DataBase.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

מיקרו בקרים

בית חכם עם ESPHome ו Home Assistant

הסבר על הום אסיסטנט, מערכת הקוד הפתוח לבית חכם ואיך לחבר אליה מיקרובקרים.

גלילה לראש העמוד