יצירת Database חדש עם MySQL

הסבר על יצירת מסד נתונים עם הסבר מיוחד על עברית

במאמר הקודם למדנו כיצד ליצור סביבת פיתוח של MySQL ולהתחיל לעבוד עם MySQL Console.

נפתח את סביבת הפיתוח שלנו ונכנס ל-MySQL Console. מה אנחנו יכולים לעשות? ראשית, אנחנו צריכים ליצור לעצמנו מסד נתונים (Database) חדש. יצירת מסד נתונים היא פשוטה ביותר. אנו ננסה ליצור בדוגמא מסד נתונים בשם internet_database.

יצירת מסד נתונים חדש


CREATE DATABASE internet_database;

זה הכל! מקובל לפתוח database אחד לאתר/אפליקציה אחת ובפנים להתפרע עם הטבלאות (tables). חשוב לזכור ששם מסד הנתונים הוא case senesitive ולפיכך כדאי להשתמש באותיות קטנות. כל פקודה ב-MySQL צריכה להגמר ב";".

מחיקת מסד נתונים קיים

אם אנו רוצים למחוק את מסד הנתונים, גם זה קל ביותר (אולי אף יותר מדי). כל מה שעלינו לעשות הוא:


DROP DATABASE internet_database

אחרי שיצרנו את internet_database אנו צריכים 'להכנס' אליו על מנת לבצע בו פעולות. ראשית, נציג את כל מסדי הנתונים באמצעות


SHOW DATABASES;

כניסה אל מסד הנתונים שלנו

מייד מופיעה טבלה שבה יש את כל מסדי הנתונים שלנו. על מנת להשתמש במסד הנתונים המתאים ולבצע עליו פעולות, אנו צריכים לכתוב:


USE internet_database;

כרגע אין בו שום דבר, במסד הנתונים החדש, אבל אנחנו עוד נמלא אותו בכל מני דברים מעניינים. ניתן לעבור למסד נתונים אחר בכל רגע באמצעות הפקודות שלמדנו.

בסרטון הדוגמא אני מראה איך ליצור מסד נתונים, למחוק אותו, ליצור אותו שוב ואז להכנס אליו.

אם אנו רוצים DataBase בעברית, עדיף לנו להגדיר אותו מראש שיעבוד עם UTF-8. UTF-8 היא שיטת קידוד מקובלת לעברית שעובדת מצוין גם עם PHP. אני תמיד משתמש בה. על מנת ליצור מסד נתונים שתומך ב-utf-8 אנו מוסיפים שני פרמטרים לקוד יצירת מסד הנתונים:


CREATE DATABASE internet-israel DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;

שני הפרמטרים הם DEFAULT CHARACTER SET – סוג האותיות הדיפולטיבי שלנו. במקרה של עברית עדיף להשתמש ב-utf-8. הפרמטר השני, COLLATE, מסביר על סידור האותיות (למשל א' היא יותר קטנה מ-ב') וגם אותו כדאי לקבוע לפי הדוגמא.

⚠️המדריכים כאן הם טעימה בלבד! יש ספר מקיף המלמד MySQL מרמת בסיס ועד רמה מתקדמת. הספר הדיגיטלי, שרלוונטי גם לכל מסדי הנתונים שעובדים עם SQL – זמין כאן כחלק מהפרויקט "ללמוד ג'אווהסקריפט בעברית" – זו הדרך הטובה ביותר ללמוד באופן מקיף MySQL.

זהו, יצרנו את מסד הנתונים שלנו. נכון שזה היה קצר יותר ממה שחשבתם? במאמר הבא אנו נלמד על טבלאות – המרכיב העיקרי בכל מסד נתונים שהוא.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

גלילה לראש העמוד