פרופיל לינקדאין – כרטיס הכניסה לעולם העבודה בהיי טק

לא מעט פעמים אני נתקל בלא מעט אנשים שמנסים להשתלב בתחום התכנות ולא אוחזים בפרופיל לינקדאין. לפי דעתי זו טעות פטאלית. מהניסיון שלי (ויש לי ניסיון רב הן כמגייס והן כמגוייס), פרופיל ברשת החברתית הזו הוא קריטי בכל מה שקשור לעבודה בהיי טק. במאמר הזה אני אסביר מעט על לינקדאין, למה צריך את לינקדאין ואיך לינקדאין מובילה להצעות עבודה בפועל ולסיכום – איך נראה פרופיל אופטימלי ברשת הזו.

מה זה לינקדאין

לינקדאין, למי שלא מכיר, היא רשת חברתית עסקית. כלומר היא דומה לפייסבוק – יש לכל אחד פרופיל אישי, פיד ו'חברים'. בניגוד לפייסבוק, שהיא מקום נהדר לפרסם את התמונות של עצמכם ולקשקש על פוליטיקה. לינקדאין מיועדת אך ורק לסייע לכם לתחזק את הקשרים העסקיים שלכם. ואם אתם מתכנתים – הכוונה היא לקולגות, מעסיקים בעבר ובהווה ומגייסי כוח אדם.

למה צריך את זה בכלל?

נשאלת השאלה למה צריך את לינקדאין בכלל?

כרטיס ביקור כמעט סטנדרטי בתחום

לינקדאין הפכה להיות בשנים האחרונות לסוג של כרטיס ביקור שלכל אחד בתחום יש. בגלל זה, אם מישהו מחפש מועמדים או רקע על מועמד מסוים – הדבר הראשון שהוא הולך זה ללינקדאין. למשל, אם אני יודע שאדם מסוים מחפש עבודה ובעוד חודש אשמע על מישהו שמחפש עובדים, אני אוכל להפנות אליו את פרופיל הלינקדאין של אותו אדם. המגייס יוכל להתרשם מהכישורים המקצועיים של האדם ואז לפנות אליו ישירות.

אם לאותו אדם אין לינקדאין, אני צריך לפנות אל מחפש העבודה, לקבל את קורות החיים שלו ולשלוח אותם למגייס – חברים טובים יעשו את זה בשבילכם, אבל מה אם איזה קולגה או מכר רחוק? האם הוא יטרח לעשות את זה עבורכם? אני שומע הרבה פעמים את המשפט "שמעתי שמר פלוני אלמוני מחפש עבודה, תפוס אותו בלינקדאין ותראה אם מתאים".

מגייסים משתמשים בכלי הזה ככלי עיקרי

בנוסף, מגייסים משתמשים בזה. את העבודה הנוכחית שלי והעבודה הקודמת קיבלתי בזכות פנייה בלינקדאין בלי שחיפשתי כלל עבודה. המגייסת מטעם HP, למשל, היתה צריכה אנשים עם מומחיות מסוימת – בעזרת כלי חיפוש שזמינים למגייסים בלינקדאין (הם משלמים על הכלים האלו, זה חלק ממקורות ההכנסה של הרשת), היא קיבלה רשימה של כל העובדים המתאימים בישראל ופנתה אל כולם – מי שהיה מעוניין החזיר לה תשובה. אני החזרתי תשובה ואחרי שלושה ימים כבר חתמתי על חוזה. אני ואחרים מקבלים לא מעט פניות – ממעסיקים ומאנשי כוח אדם שמחפשים עובדים באופן קבוע באמצעות הרשת הזו.

למצוא עבודה בלי לחפש עבודה

בניגוד לקורות חיים שנשלחים רק על ידי דרישה, לינקדאין יכולה לפתוח עבורך אפשרויות גם בלי שחיפשת אותן בכלל מצד אנשים שלא הכרת ולא חשבת בכלל על הכיוון שלהם. בלינקדאין אי אפשר לציין ש'אתה לא מחפש', לפיכך מקבלים כל הזמן פניות רלוונטיות. ההצעות הן לא רק למקומות עבודה אלא גם לעבודות פרילנס, יעוץ או אפילו שיתופי פעולה מעניינים.

סטטיסטיקות

לינקדאין נותנת לך סטטיסטיקות של המקומות שבהם הופעת בחיפושים ומספר ההופעות אל מול מספר הכניסות לפרופיל. כך אתה יכול לדעת בזמן אמת אם הפרופיל שלך מספיק אטרקטיבי או שהוא צריך שינוי.

איך נראה פרופיל אופטימלי

לא כל הפרופילים בלינקדאין נולדו שווים. יותר טוב לפעמים להיות ללא פרופיל מאשר להיות עם פרופיל חסר או בעייתי. יש כמה כללים מאוד ברורים לפרופיל בלינקדאין:

לא בעברית, ללא שגיאות כתיב ועם מונחים מדויקים

אני מאוד בעד עברית וכל האתר הזה הוא בעברית – אבל בלינקדאין אין מקום לשפה הזו – למה? ראשית לא תופיעו בחיפוש מילות מפתח ספציפיות או שתדורגו נמוך. שנית, האתר לא תומך ממש טוב בעברית וכל הממשק יראה מוזר. זה לא פייסבוק פה.

שגיאות כתיב – Should I say more? גם בפיירפוקס וגם בכרום יש בודקי איות שמופעלים אוטומטית. אין הצדקה לזה. אלא אם כן אתם משתמשים באקספלורר ואז, איך לומר את זה בעדינות, עולם ההיי טק לא בשבילכם. לכו תעבדו בממשלה או משהו כזה.

מונחים לא מדויקים- הכוונה היא למשל jQuery ולא Jquery או WordPress ולא WORDPRESS או MySQL ולא Mysql. אתם מכירים טכנולוגיה מספיק טוב בשביל לציין אותה? תשתמשו במונח הנכון. אחרת זה פוגם ברושם שלכם.

עם תמונה ייצוגית

תמונה מספיק מכובדת כדי שתרגישו בנוח אם היא תהיה בתעודת זהות. ללא משקפי שמש וללא לבוש חושפני. פרופילים עם תמונות, כמו אתרי הכרויות, מושכים יותר קליקים ופניות. בניגוד לאתרי הכרויות שהמקסימום שתקבלו זה סמס "ער?", פה כל קליק מתרגם להצעת עבודה.

פירוט מקיף על כל עבודה

לא מספיק לכתוב רק את הטייטל ואת מקום העבודה אלא כדאי מאוד לציין מה עשיתם. למשל, לא מספיק רק לכתוב שאני

Enterprise scale web development on LAMP\Drupal at HP Live Network.אלא מומלץ לציין בפירוש מה אשכרה עשיתי – למשל:

1. Developing Drupal 6 based solution on a Linux cluster.
2. Creating modules for Drupal.
3. Developing both for front and back end.
4. Creating BASH scripts.
5. Creating & Maintaining elaborate testing environment using Jenkins & PHPUnit\Selenium.
6. Working with MongoDB and Node.js applications.

להשקיע ב-Summary

התקציר עליכם הוא סביר להניח הדבר הראשון שיקרא, מאוד חשוב לכתוב שם את כל הטכנולוגיות העדכניות שאתם עובדים איתם ומה אתם עושים. אם יש פרופיל גיטהאב – זה הזמן.

לפתוח את הגדרות הפרטיות

חשוב לשים לב שהגדרות הפרטיות לא חוסמות אנשים מחוץ לרשת שלכם. במיוחד אם אתם רוצים הצעות עבודה והצעות נוספות.

מה פחות חשוב לעשות בלינקדאין

להתעסק ב-endorsement

למי שלא יודע, מדובר במיני המלצות שאנשים יכולים להמליץ על הכישורים שלך. אף אחד לא מתייחס לזה גם ככה

לשבור את הראש על המלצות

כנ"ל. לא מתיחסים לזה. זה נחמד לכתוב המלצה נאה לקולגה או לעובד לשעבר, אבל זה פחות רלוונטי למי שקורא.

להיות יותר מדי picky באישורים

זה לא פייסבוק. אדם שמתווסף לרשת הקשרים שלכם הוא אדם שיכול לסייע לכם בעתיד, או שאתם יכולים לסייע לו. יש אנשים שהם מאוד בררנים בכל מה שקשור לקשרים שלהם בלינקדאין – אני לא.

הדבר הכי חשוב שצריך לעשות בפרופיל לינקדאין הוא להמשיך לתחזק את לינקדאין כשלא מחפשים עבודה

בדיוק כפי שקשרים מתחזקים כשלא צריך אותם – כך גם פרופיל הלינקדאין. חל שינוי בעבודה הנוכחית שלכם? אל תחכו לרגע שבו אתם מחפשים עבודה כדי לעדכן את הפרופיל, עדכנו אותו עכשיו. עשיתם משהו חשוב שרלוונטי למקצוע? עדכנו את הפיד שלכם בלינקדאין! הפיד בלינקדאין יכול להיות גם מקור תנועה נאה לאתר שלכם (חלק מהכניסות לאינטרנט ישראל מגיעות מהפיד שלי בלינקדאין) או לפרויקט שלכם בגיטהאב. בלינקדאין יש גם קבוצות מקצועיות ובמות לפרסום מאמרים מקצועיים באנגלית שהתהודה שלהם יכולה להיות גדולה. שווה גם להציץ בפיד – אולי מישהו מהפיד שלכם מחפש עבודה ובדיוק התפנתה משרה בארגון שאתם יודעים עליה? אולי קולגה מחפש פרילנסר איכותי ואתם יכולים לסגור לו את הפינה עם קולגה אחר שהפך לפרילנסר? אם לא תכנסו מדי פעם לפיד, לא תדעו.

לסיכום

דיברנו כאן על לינקדאין, כלי מאוד חשוב למציאת עבודה. גם לחסרי ניסיון וגם למנוסים יותר. ללא פרופיל לינקדאין, תצטרכו להסתמך על שיטת קורות החיים המיושנת ובעצם תהיו מתחת לרדאר של הרבה מאוד אנשים שמגייסים מתכנתים לעבודה קבועה או פרילנס.

אתם מוזמנים להכנס אל הפרופיל שלי בלינקדאין כמובן ולומר שלום 🙂

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

SSG עם next

אחרי שלמדנו במאמר הקודם מה זה SSR והבנו שלא מדובר בקליע כסף שפותר את כל הבעיות שלנו, נלמד על SSG שיכול להקל על כמה מהבעיות של SSR.

עבודה בהיי טק

איך מראיינים סניורים?

השיטה שלי לבדיקת התאמה טכנית למתכנתות ולמתכנתים בכירים עם כמה שנות ניסיון.

גלילה לראש העמוד