כלי פשוט וקל לבדיקות ביצועים של אתרים

כלי פשוט וקל למדידת ביצועים של אתרי אינטרנט.

אם יש משהו שהוא עקב אכילס של אתרי אינטרנט הוא עניין הביצועים. הרבה פעמים בוני אתרים לא מצליחים להתמודד עם טענות של לקוחות ש"האתר איטי" והרבה פעמים לקוחות של בוני אתרים מתוסכלים מכך שהאתר איטי. כלים לבדיקות ביצועים מקלים את הבעיה הזו בכך שהם מספקים יכולת מדידה טובה – מצד אחד מתכנתים/בוני אתרים יכולים להתחייב על בדיקות ביצועים ומצד שני הלקוחות יכולים לראות שהבעיה לא קיימת או לנתח אותה.

כלי סופר מגניב שנתקלתי בו לאחרונה הוא sitespeed.io – כלי שימושי להפליא, קל מאוד לתפעול ולניתוח ומבוסס Node.js, כך שאפשר להתקין אותו בקלות בכל מערכת הפעלה: חלונות, מק או לינוקס. הכלי מאפשר לנו להריץ בדיקות ביצועים במספר רב של פעמים והוא מייצר נתונים (בדומה ל Apache Benchmark שכתבתי עליו בעבר) קל להבנה. הוא גם מתייחס לג'אווהסקריפט ולמהירות ההצגה.

דו"ח ביצועים עבור אינטרנט ישראל

ראשית, נוודא שיש על המחשב שלנו Node.js. אני יודע שבשלב הזה יש מתכנתים/בוני אתרים שחוטפים חלחלה – חכו בבקשה! כפי ששמעון פרנס הגדול אומר – שוויה שוויה, סיגה סיגה, יבש יבש.

מקור התמונה: ויקיפדיה ישראל, שימוש חופשי

התקנת Node.js על כל מערכת היא פשוטה ביותר. נכנסים לאתר של Node.js ומתקינים. זה עניין של כמה דקות ולא מכביד על המחשב.

אחרי ההתקנה, אנו נפתח את ה-cmd/טרמינל. ונוודא ש-Node.js מותקן באמצעות הקלדה של node -v. הגרסה מוצגת? מעולה. אפשר להמשיך.

נתקין גלובלית את speedtest.io באמצעות:

npm install -g sitespeed.io

אחרי פרק זמן קצר של התקנה לא מורכבת – אפשר להתחיל! הכלי מופעל משורת הפקודה. אפשר להפעיל אותו באופן הבא:

sitespeed.io -d 1 -m 1 -n 25 -c cable -b chrome -v https://internet-israel.com

מייד הדפדפן יעבוד ויפתח 25 פעם את האתר שציינו באמצעות כרום. לאחר כמה דקות, הבדיקה תושלם ויופיע המקום שבו נשמר הדו"ח. כך הוא נשמר במחשב שלי:

[sitespeedio.plugin.html] HTML stored in /Users/barzik/sitespeed-result/internet-israel.com

עכשיו אפשר לפתוח את הדו"ח ולעיין בתוכנו. כך למשל, יש פירוט מקיף של החציון, הממוצע בכל שלב של העלאת העמוד כולל המלצות וכמובן החציון, הממוצע והמינימום והמקסימום.

תוצאות של בדיקת אתר

זה מאוד נוח כמובן ונותן אפשרות מדידה.

אפשר לעשות עם הכלי הזה הרבה יותר – למשל לשים אותו על דוקר, להריץ אותו אוטומטית כדי לבצע ניטור בזמן אמת של הביצועים ועוד. אבל מה שיפה בכלי הזה שגם בוני אתרים קטנים יכולים להשתמש בו כדי לעשות בדיקות ביצועים ולהציג ללקוחות תוך כדי התחייבות על התוצאות (בחוזה תחזוקה זה או אחר).

אני הצלחתי לראות איך המעבר ל -HTTP2\Push הצליח לשפר את מהירות טעינת האתר שלי. אם הייתי לקוח משלם של עצמי, זה היה שווה לי כסף. לתשומת לבכם.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

DALL·E 2023-10-21 22.28.58 - Photo of a computer server room with red warning lights flashing, indicating a potential cyber threat. Multiple screens display graphs showing a sudde
יסודות בתכנות

מבוא לאבטחת מידע: IDOR

הסבר על התקפה אהובה ומוצלחת שבאמצעותה שואבים מידע מאתרים

גלילה לראש העמוד