וורדפרס מקום ראשון, מי במקום השני?

תוצאות משאל 2010 של לינוקס מגזין שופכות אור חדש על העדפות החברים בקהילת הקוד הפתוח.

העם, או לפחות קוראי לינוקס ג'ורנל, אמר את דברו. לפחות בנוגע לתוכנות הטובות ביותר בעולם הקוד הפתוח. תוצאות המשאל השנתי של לינוקס ג'ורנל פורסמו ומגלות את העדפות הגולשים בתחומים שונים כגון מערכת לתפעול אתרים, מסד נתונים, סביבת פיתוח, הפצה, דפדפן ושאר קריטריונים.

ומי בזוכים? לפי הכותרת אפשר כבר לנחש שוורדפרס היא במקום הראשון, דרופל הגיעה למקום השני ואילו ג'ומלה הגיעה למקום השלישי. במסדי הנתונים, מי שזכה הוא מסד הנתונים הפופולרי MySQL, אחריו הגיע PostgreSQL ו-SQLite במקום השלישי. לסביבת הפיתוח הטובה ביותר נבחרה Eclipse ואחריה KDevelop ו-NetBeans. ומה עם שפות התכנות? בשפות התכנות (שחולקו באופן תמוה למדי לשפות תכנות ולשפות סקריפט) נבחרה למקום הראשון האחת והיחידה Python בשתי הקטגוריות (לעורכי האתר פתרונים) שמאחוריה יש את PHP ו-C++. ההפצה הטובה מכולן היא כמובן אובונטו.

האמת היא שמבחינתי כולם מנצחים. אני מאד לא אוהב את ההשוואות והדירוגים האלו שמקומן לא בעולם הקוד הפתוח ובוודאי שלא בעולם הפיתוח. האם אפשר לומר למשל שדרופל היא טובה יותר מג'ומלה? בוודאי שלא. שתיהן מערכות מצויינות שממלאות צרכים שונים. יש פרויקטים שעדיף להשתמש בהם בוורדפרס ויש פרויקטים שמתאימים ככפפה ליד עבור ג'ומלה. יש צוותי מפתחים וסביבות פיתוח שיסתדרו טוב יותר עם SVN ויש כאלו שיסתדרו יותר טוב עם Git. יש פרויקטים שבהם כדאי להשתמש ב-Python ויש גם כאלו שהייתי בוחר עבורם את RoR.

לכל אחד יש את המערכת שבה הוא מרגיש הכי 'בבית' (אצלי מדובר ב-PHP ובמערכת דרופל). אבל הכרה של כמה וכמה פתרונות מאפשרת לנו למצוא פתרון טוב בהרבה לכל בעיה במקום לאנוס את הבעיה לפתרון. השאיפה היא להכיר כמה שיותר פתרונות. זהר ארד כתב על כך יפה בכשל האדם החושב שכתב בעקבות מניפסט החומוס המפורסם.

ריבוי המערכות והפתרונות הוא הכוח המרכזי של עולם הקוד הפתוח. אין פתרון או מערכת אחת מוסכמת על הכל וטוב שכך, הכוח שלי כאיש קוד פתוח הוא להציע את הפתרון מבין מגוון פתרונות שונים. נכון, זה מחייב אותי להכיר הרבה פתרונות וללמוד המון – אבל זה חלק מהתפקיד. זו גם הסיבה מדוע קוד פתוח הולך ותופס לעצמו חזקה בעולם העסקי – לא עוד פתרון אחד, מוכתב מלמעלה על ידי חברה עסקית אחת אלא פתרונות רבים בעלי ROI גבוה.

מתכנת אינטרנט, וכפי שאומרת הבדיחה, לא משנה מאיזה שפה, שלא ישכיל ללמוד ולהתפתח – דינו להשאר מאחור ובסופו של דבר לא להצליח למצוא עבודה.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פייתון

קבצי קונפיגורציה בפואטרי

הגדרות שמשנות את ההתנהגות של פואטרי באמצעות קבצי הגדרות גלובליים, לוקליים ואפילו משתני סביבה.

פיתוח ב-JavaScript

Axios interceptors

תכנון נכון של קריאות AJAX באפליקציה ריאקטית וניהול השגיאות או ההצלחות עם פיצ׳ר נחמד של axios

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

נגישות טכנית – פודקאסט ומבוא

פרק בפודקאסטעל נגישות בעברית שצולל לכלים האוטומטיים ולפן המאד מאד טכני של הנגישות.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

יישום של nonce על מנת להגן מפני התקפות injection

בפוסט הקודם הסברתי על hash עם CSP על משאבי inline – שזה נחמד ומעולה אבל פחות ישים בעולם האמיתי שבו בדרך כלל התוכן ה-inline (בין

גלילה לראש העמוד