יש לכם אתר בחוות השרתים של 013 נטוויז'ן? אתם בבעיה

נכון ל-30.04.2013, לעשרות אלפי גולשים ישראלים יש גישה מוגבלת לאתר שלכם.

למי שלא יודע, איגוד האינטרנט הישראלי מתחזק את צומת האינטרנט הישראלי – סוג של חיבור מהיר במיוחד בין כל ספקיות האינטרנט בארץ. צומת האינטרנט הישראלי גורם דה פקטו לכך שאם אנו גולשים לאתר ישראלי שמאוחסן באמצעות ספקית ישראלית, אנו מקבלים שירות אמין ומהיר הרבה יותר בגלישה בתוך הארץ. למען האמת, הצומת הזו היא אחת הסיבות המרכזיות לאחסון אתרים בארץ – לפחות לטעמי.

היום (ה-30.4) נטוויז'ן התנתקה מצומת האינטרנט הישראלי, הנה הכתבה בדה מרקר שמדווחת על כך. לכאורה עוד משהו שולי – אבל בגדול משהו שצריך להדאיג אתכם מאד – במיוחד אם אתם משתמשים בחוות השרתים של נטוויז'ן לאחסון האתר או האפליקציה שלכם – ובמיוחד אם האתר או האפליקציה שלכם מוגדרת כקריטית עבור העסק שלכם.

הניתוק הזה גורם לכך שלא מעט גולשים בספקיות המוגדרות כקטנות כגון 018, 019 וספקיות נוספות – מתחברים באיטיות רבה מאד לאתרים המאוחסנים בחוות השרתים של נטוויז'ן. על פי חלק מהדיווחים (של אקספון) יש ממש קושי בגלישה. כתוצאה מכך בעלי אתרים עלולים לאבד לקוחות פוטנציאליים רבים ועלולה להגרם פגיעה קשה בביצועים לחלק מהלקוחות.

לנטוויז'ן יש את הסיבות שלה להתנתק מהצומת – בעיקר מלחמות על המחיר לחיבור מול איגוד האינטרנט. אבל את הלקוחות של חוות השרתים הרווחים של נטוויז'ן לא צריכים לעניין. הפעולה החד צדדית של נטוויז'ן שנעשתה ללא התראה מהווה פגיעה קריטית בלקוחות העסקיים שלה. אם היה לי אתר או אפליקציה חיוניים על חוות השרתים – הייתי דואג להעביר אותה מייד אל חווה אחרת. ההמלצה שלי היא נכון לעכשיו לא לרכוש את שירותיה של 013 נטוויז'ן בתחום האחסון ולא להסתמך עליהם בכל מה שקשור בשירותים חיוניים.

אם אתם לא בטוחים באיזו חוות שרתים האתר/שירות שלכם נמצא, אתם יכולים לבדוק באמצעות האתר הזה: http://whatmyip.co/info/whois – הכניסו את שם הדומיין שלכם ותגללו מטה. אם מופיעה המילה נטוויז'ן ב-Parent IP Hosting – אתם בבעיה. פנו לספק האחסון שלכם עוד היום כדי לבדוק אם הוא יכול להעביר אתכם לחווה אחרת.

הייתי כותב עוד על הפרת נייטרליות הרשת מצד נטוויז'ן והפגיעה הקשה בתחרות ועל כך שלדעתי שר התקשורת צריך לפעול מייד בנדון, אבל אני לא אטחן מים. אם יש לכם משהו חשוב על חוות השרתים של נטוויז'ן – תוציאו אותו משם. אם אתם חושבים לאחסן אצלם, תחשבו שוב. גם אם 013 נטוויז'ן תתחבר שוב, אני בטוח שהם לא יהססו שוב לפגוע בלקוחות המאחסנים אצלם בגלל אינטרס כספי צר.

אם אתם משתמשים פרטיים של נטוויז'ן 013 – אין לי ספק שחברה שפוגעת כך בלקוחות העסקיים שלה תפגע גם בלקוחות הפרטיים שלה באופן שרירותי ובוטה. לטעמי, שומר נפשו ירחק.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

ספריות ומודולים

מציאת PII באמצעות למידת מכונה

כך תגנו על משתמשים שלכם שמעלים מידע אישי רגיש כמו תעודות זהות באמצעות שירות אמאזוני.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

עבודה עם GPT למתכנתים

אני עובד עם GPT כמה חודשים טובים באופן צמוד. הוא כלי חזק וכדאי ממש להשתמש בו, אבל יש לו גם חסרונות ומגבלות שכדאי להכיר.

גלילה לראש העמוד