מיקרוסופט מעלה את ג'ומלה לענן

מיקרוסופט חושפת 4 מודולים למערכת האתרים הפופולרית ג'ומלה

ג'ומלה היא אחת ממערכות הקוד הפתוח הפופולריות ביותר. שניה רק לוורדפרס במידת השימוש שלה. ג'ומלה, למי שלא מכיר, היא מערכת PHP מודרנית, גמישה אך יציבה שניתן לפתח באמצעותה אתרים מורכבים במהירות. ישנן חברות וגם ממשלות שעושות שימוש נרחב בג'ומלה.

מיקרוסופט מספקת תמיכה נרחבת בג'ומלה. ניתן להתקין את ג'ומלה בקלות על המחשב המקומי באמצעות תוכנת WebMatrix. ההתקנה על המחשב המקומי מאפשרת לכל מפתח או בונה אתרים ליצור, לשנות ולעצב אתר ג'ומלה מאפס – כולל התקנה של תוספים, מודולים וקומפוננטות.
מיקרוסופט מספקת אפשרות להתקין את ג'ומלה על הענן (Azure). במאמר הזה יש הסבר מפורט כיצד ואיך לעשות זאת. ג'ומלה היא לא המערכת היחידה שניתן להעלות אותה ל-Azure, עם יציאתה של דרופל 7, התאפשר להתקין אותה גם על Azure.

חלק מהתמיכה של מיקרוסופט מתבטאת בארבעה מודולים חדשים לג'ומלה שהוכרזו בשבוע האחרון:
1. הרחבה המאפשרת הטמעה של שירות המפות של בינג.
2. Windows Live ID – אפשרות לחיבור הזהות של משתמש באתר ג'ומלה עם הזהות שלו ב-Live ID.
3. OData Module – שילוב אינטגרלי של מקורות מידע המבוססים על Odata, פרוטוקול המידע הנגיש כולל מנגנון המסייע לבניית שאילתה ל-Odata.
4. Silverlight Pivot – מודול שמאפשר שילוב של Silverlight Pivot באתר ג'ומלה.

המודולים מפורסמים כבר עכשיו באתר התוספים של ג'ומלה וכל מפתח ובונה אתרים יכול להשתמש בהם לפרויקטים שלו. אם המודולים האלו נראים לכם מוכרים, זה רק בגלל שמודולים דומים פורסמו גם למערכת דרופל.

מדובר בחדשות טובות מאד הן עבור חברת מיקרוסופט, שמאפשרת שירותים חדשים ללקוחותיה בענן ולמשתמשים במוצרים שלה והן עבור קהילת הקוד הפתוח שיכולה לבחור גם בפלטפורמה של מיקרוסופט ובשירותים שלה.

אני מודה שבתור מישהו מאנשי קהילת הקוד הפתוח, החיבור בין מיקרוסופט לבין מערכות קוד פתוח כגון ג'ומלה או דרופל נראה מוזר. אך מיקרוסופט פותחת דף חדש בכל הנוגע ליחסים בינה לבין הקוד הפתוח. כדאי לנסות את המוצרים ואת החיבור הזה – קוד פתוח משמעותו גם בחירה ומיקרוסופט פשוט פותחת אפשרויות נוספות בפני מי שמפתח ובונה אתרי אינטרנט על בסיס המערכות האלו.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

ספריות ומודולים

מציאת PII באמצעות למידת מכונה

כך תגנו על משתמשים שלכם שמעלים מידע אישי רגיש כמו תעודות זהות באמצעות שירות אמאזוני.

צילום מסך של סוואגר
יסודות בתכנות

openAPI

שימוש בתשתית הפופולרית למיפוי ותיעוד של API וגם הסבר בסיסי על מה זה API

גלילה לראש העמוד