בניית אתרים – בחירת שם דומיין

כאשר אנו מדברים על אתר אינטרנט או על בניית אתרי אינטרנט, אנו גם מדברים על שם דומיין (מתחם). אתר טוב הוא גם שם מתחם טוב. במאמר זה יש טיפים ועצות לבחירת שם דומיין מנצח עבור אתר האינטרנט שלך.

במאמר בניית אתרים – מבוא כתבתי על החלופות לבניית אתרים שעומדות בפני מי שרוצה לבנות אתר אינטרנט. אחרי שבחרנו את מי שיבנה עבורנו את האתר (או שאנו בונים אותו עם שירות חינמי לבניית אתרים) הגיע הזמן לבחור שם דומיין או שם מתחם עבור האתר, מדובר באחת ההחלטות החשובות ביותר העומדות בפני כל בעל אתר אינטרנט.

המאמר מיועד לאנשי עסקים/ אנשים פרטיים הרוצים לבנות לעצמם אתר. אם אתם מעוניינים להקים סטארט-אפ (חברת הזנק) המאמר הזה אינו עבורכם.

הדבר הראשון הוא לקבל החלטה ששם האתר/חברה שלם יהיה קשור לשם הדומיין. אם אני בעל עסק לתיקון מחשבים, יכול להיות שהדומיין computer.com הוא נהדר עבורי, אבל סביר להניח שהוא תפוס. אולי כדאי לי לנסות את mycomputer.co.il או את computer-world.co.il. כך או כך, שם האתר שלי יהיה זהה לשם הדומיין. כלומר, אם החלטתי על דומיין computer-world.co.il אז כך אקרא לאתר האינטרנט שלי למרות שלעסק שלי קוראים 'רן מחשבים'. כמו למשל האתר הזה, אינטרנט ישראל שזהה לשם דומיין שלו.

עבור אתרי אינטרנט ישראלים עדיף לרכוש דומיין .co.il אלא אם כן יש .com אטרקטיבי עבורכם. למשל, אם הצירוף ahla.co.il תפוס, ייתכן מאד ש ahla.com יהיה פנוי ואפשר יהיה להשתמש בו.

אלא אם כן יש לכם סיבה ממש טובה, עדיף להשאר עם הדומיינים .com או .co.il. אתרי אינטרנט פרטיים יכולים לבחור את הסיומת .org או .net. אם יש אתר פופולרי שיש לו סיומת .com ואתם רוכשים סיומת .org ומשתמשים בה, אתם חושפים את עצמכם לסיכון תביעה. כמו כן עדיף להתרחק משמות אקזוטיים כמו .name , .biz. tv אלא אם כן יש לכם הברקה כמו למשל mash.biz שמשתלבת יופי עם שם המתחם המוזר.

מומלץ להפריד את שם הדומיין עם "-", זה נראה יותר טוב וגם מנועי החיפוש אוהבים את זה יותר. למשל internet-israel.com ולא internetisrael.com. ובכלל, עדיף להמנע משמות דומיינים ארוכים במיוחד. כמו למשל ahla-bahla-internet-al-akeif-kefiak.com או הדומיין המדהים של חברת 013 נטויז'ן: 013netvision.net.il.

אין טעם להשתמש בכמה דומיינים לאותו אתר אינטרנט. זה רק יכול להזיק (מבחינת קידום אתרים באינטרנט) ובאמת חסר טעם. גם אם קניתם מספר שמות דומיינים, השתמשו באופן עקבי אך ורק בשם אחד. ובכלל, אם מצאתם שם דומיין טוב, אין טעם לרכוש את כל הדומיינים שזהים לו. אין מה לחשוש מתחרות במקרה של עסקים קטנים ואפילו בינוניים. אני רכשתי את internet-israel.com ולא את כל הדומיינים תחת .org,.co.il, net וכו'. כיוון שמדובר באתר קטן, לא סביר להניח שתהיה לו תחרות ואם כן מישהו ירצה לחקות אותי ולגרום לי נזק מסחרי/פיננסי – תמיד אוכל לתבוע אותו ולזכות בממון רב. בעולם האינטרנט של ימינו כבר לא עושים את זה.

שם דומיין בעברית (מתחמית) אינו מומלץ וזאת מכמה סיבות שהראשונה שבהם היא ששם הדומיין לא עובד בדפדפני האינטרנט כרום/ספארי ואופרה (אופרה הוא הדפדפן הסלולארי החינמי המוביל) ואין שום בטחון שהוא יעבוד בדפדפנים פופולריים עתידיים. השנייה היא שאנשים ללא מקלדת עברית/בחו"ל לא יכולים להכנס לאתר שלך והסיבה השלישית היא שזה עדיין נראה מוזר. בחירה בשם דומיין בעברית כדומיין ראשי לאתר שלך היא טעות.

אם אתם רציניים בנוגע לאתר האינטרנט שלכם, אין להשתמש בשמות דומיין חינמיים כמו jemix.co.il או שירותים אחרים. מה שטוב עבור צעירים שמקימים את אתר האינטרנט/בלוג שלהם לא טוב עבור אתר אינטרנט עסקי, פשוט ככל שיהיה.

את הדומיין עצמו אפשר לקנות במגוון אתרים ישראלים ולא ישראלים. האתר שמציע דומיינים במחיר הזול ביותר בחו"ל הוא godaddy.com ובישראל הוא דומיין דה נט. בונה האתרים שלך יוכל לקשר את הדומיין מאוחר יותר אל אתר האינטרנט שלך.

בחרתם שם דומיין? מצויין! עכשיו הגיע הזמן לחשוב על מטרות האתר ולנסח בריף.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

נגישות טכנית – פודקאסט ומבוא

פרק בפודקאסטעל נגישות בעברית שצולל לכלים האוטומטיים ולפן המאד מאד טכני של הנגישות.

ESP32 מאפס לילדים

מדריך ל-ESP32 לילדים ולהורים מאפס

אחד הדברים הכי כיפיים בעולם הוא תכנות ותכנות בעולם האמיתי – המפעיל אורות, ציוד אלקטרוני ומכשירים הוא מלהיב ממש. המדריך מיועד להורים שרוצים ללמד את הילדים שלהם לתכנת.

גלילה לראש העמוד