זיר"ה מצנזרת לכם את האינטרנט? כך תתגברו על הצנזורה

בקצב החסימות ההולך וגובר של אתרי אינטרנט - עוד מעט נשאר רק עם Ynet ומאקו. כך תשלחו את זיר"ה והחסימות שלהם לכל הרוחות.

שוב כותרות זועקות באתרים הכלכליים – שוב חוסמים לנו את האינטרנט. שוב בית משפט נותן את ידו באופן פושע וחסר אחריות לגופים קיקיוניים שונים ומשונים לצנזר לנו את האינטרנט מבלי מפריע. אתמול זה היה אתר הימורים, היום זה אתר סטרימינג שמראה סרטים, מחר זה האתר הזה ומחרתיים זה אתר שמפריע לעורך דין קקמייקה כלשהו. ברגע שמתחילים להחליק במדרון החלקלק – הכל הולך. בתי המשפט מאשרים את כל החסימות ובעתיד הלא רחוק נוכל לגלוש רק במאקו וב-Ynet.

כן, ארגון קקיוני ולא מוכר ששמו הוא זיר"ה פנה לבית משפט והשיג צו לחסימה של מספר אתרים שלפי טענות זיר"ה מפרים את זכויות היוצרים שלהם. וכך גולשים ישראלים (והם בלבד) נחסמו ממספר אתרים לא ידוע ללא הודעה כלל.

כל חסימה אפשר לבטל די בקלות. רוצים לבקר באתר של גוזלן להורדת הסרטים? רוצים לגלוש באתרים "אסורים" שארגונים כמו זיר"ה לא מרשים לכם? כך תתגברו על החסימה די בקלות. פשוט שנו שרת DNS לשרת של גוגל – זה עובד וזה קל!

כך אפשר להתגבר על חסימות DNSים בקלות יחסית ולעקוף את הצנזורה שכל עורך דין עלוב בסיוע בתי המשפט ישיתו עליכם.

איך זה עובד?

השרתים השונים שמארחים אתרי אינטרנט מזוהים באמצעות כתובת IP – בין אם מדובר בשרת או בין אם מדובר במחשב של גולש. לכל מחשב יש כתובת IP. כאשר אנו כותבים דומיין כמו למשל http://deniro.me, יש שרת ששמו הוא DNS – ראשי תיבות של Domain Name Server. תפקיד השרת הקטן הזה, שכל ספקית אינטרנט מפעילה, הוא לתרגם את השמות לכתובת IP. כך למשל deniro.me יתורגם ל-IP שמספרו הוא 94.242.228.19. כאשר ספקית האינטרנט מקבלת הוראת חסימה מכל גוף שהוא, היא מוחקת את הרשומה משרת ה-DNS שלה ואז כאשר אנו מקלידים את הכתובת, אין כתובת IP ואנו מקבלים שגיאה. כאשר אנו מחליפים את שרת ה-DNS לשרת ה-DNS הגלובלי של גוגל, אנו בעצם לא משתמשים בשרת ה-DNS של הספקיות. כמובן שארגון זיר"ה הקיקוני יכול לפנות לגוגל, אך שם זו לא רפובליקת בננות כמו פה.

האם אפשר לחסום את התעבורה באופן אחר?

כן – אך גם הדרכים האלו ניתנות לעקיפה.

באופן אישי: אני לא צורך תכנים ישראליים של החברות שחברת זיר"ה מייצגת. אני חושב שכל תעשיית התוכן הישראלית היא עלובה ומייצרת תכנים לא ראויים למאכל אדם. לא רואה את הריאליטי זבל שלכם, לא רואה את התוכניות 'המרגשות' שלכם ואתם צריכים לשלם לי המון המון כסף כדי שאני אסכים בכלל לראות את הטינופת המשמימה הזו (תסלחו לי על המילה, אבל זה בדיוק מה שיש בערוץ 2, 10, יס והוט).
למה אני מתקומם? אני חושב שצנזורה על האינטרנט זה דבר רע – יש לכם משהו כנגד בעלי האתרים? תבעו אותם בבית המשפט – אל תחסמו ותצנזרו – כאן זה לא סין – אלא אם כן תחשבו גם לצנזר את האתר הזה כי הוא 'מספק הסברים אסורים'.

הפיצו את הפוסט הזה על מנת להפיץ את הידע!

ואם נמאס לכם מהטלוויזיה הישראלית לחלוטין, אתם יכולים להצטרף לאלפים שצופים בנטפליקס בעלות נמוכה, באופן חוקי וללא תוכן ישראלי כלל. היו שלום ותודה על הריאליטי ותוכניות הזבל שלכם.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

DALL·E 2023-10-21 22.28.58 - Photo of a computer server room with red warning lights flashing, indicating a potential cyber threat. Multiple screens display graphs showing a sudde
יסודות בתכנות

מבוא לאבטחת מידע: IDOR

הסבר על התקפה אהובה ומוצלחת שבאמצעותה שואבים מידע מאתרים

ESP32 מאפס לילדים

מדריך ל-ESP32 לילדים ולהורים מאפס

אחד הדברים הכי כיפיים בעולם הוא תכנות ותכנות בעולם האמיתי – המפעיל אורות, ציוד אלקטרוני ומכשירים הוא מלהיב ממש. המדריך מיועד להורים שרוצים ללמד את הילדים שלהם לתכנת.

גלילה לראש העמוד