מוזילה מעניקה 100,000 דולר למיזם פיתוח וידאו

הוידאו בקוד פתוח תופס תאוצה ויכול לשנות את האינטרנט כפי שאנו מכירים אותה.

קרן מוזילה הודיעה על מענק של 100,000 דולר לטובת פיתוח פורמט וידאו בקוד פתוח.

בעיית הוידאו ברשת

בעוד שה-HTML, XHTML ותמונות ואף מסמכים הפכו לנגישים מאד ויצרו רשת אינטרנט שבה כל אחד יכול ליצור ולפתח כאוות נפשו, תחום הוידאו (והקול) נותר מאחור כנטע זר. על מנת לראות וידאו יש צורך בשימוש בטכנולוגיות קנייניות – WMV (של מיקרוסופט) או flash (של אדובי). חברות אלו יכולות להכניס DRM לפורמטים שלהם ולהגביל אותם כרצונם. כך למשל, חברת אדובי יכולה להחליט להכניס מנגנון חסימת תכנים לעדכון הבא של ה-Plugin שלה ובכך לחסום חלקים נכבדים מהוידאו שמנוגן ברשת.

Theora.org

Theora היא התקווה הלבנה הגדולה של התחום, מדובר בפורמט וידאו בקוד פתוח שמסתמן שהוא יהיה זה שבעתיד יוביל את שוק הוידאו בקוד פתוח וייתכן שייתן נוק אאוט ל-MPEG4 ול-WMV.

למה צריך וידאו בקוד פתוח

היתרונות בוידאו בקוד פתוח הם עצומים, ראשית בתחום הדחיסה, שם כל מתכנת ואיש פיתוח יוכל להציע שיפורים שונים ככל שהטכנולוגיה מתפתחת. שנית, בתחום ההתממשקות וה-API. כיום כל תחום הוידאו הוא סוג של 'קופסה שחורה' שבוני אתרים/אפליקציות יכולים רק להציב אותה. בעתיד ייתכן שיפותחו API מתאימים לשילוב יותר מלא של הוידאו באפליקציות השונות.

וידאו בקוד פתוח, בנוסף ל-IPTV, הוא עוד צעד הכרחי וחשוב בגידול של הרשת מעבר למחשב ולטלפון הנייד. וידאו סמנטי, המתממשק עם אפליקציות נוספות יכול להביא לאתרי אינטרנט ולרשת האינטרנט יתרון שיהיה קשה לטלוויזיה המסורתית להתגבר עליו.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

המנעו מהעלאת source control לשרת פומבי

לא תאמינו כמה אתרים מעלים את ה-source control שלהם לשרת. ככה תמצאו אותם וגם הסבר למה זה רעיון רע.

DALL·E 2023-10-21 22.28.58 - Photo of a computer server room with red warning lights flashing, indicating a potential cyber threat. Multiple screens display graphs showing a sudde
יסודות בתכנות

מבוא לאבטחת מידע: IDOR

הסבר על התקפה אהובה ומוצלחת שבאמצעותה שואבים מידע מאתרים

גלילה לראש העמוד