האם ללמוד לבד או ללמוד במסגרת קורס?

ניתוח של השאלה הנצחית - האם ללמוד לבד או ללמוד בניית אתרים או תכנות במסגרת קורס

השאלה אם ללמוד לבד בניית אתרים/פיתוח אינטרנט או ללכת לקורס תכנות – במיוחד בתחום הקוד הפתוח היא שאלה מצויינת. בתחום לימוד ה-HTML, ה-CSS וה-LAMP ישנם שפע של מדריכים, חלקם מצויינים ללימוד עצמי. עבדכם הנאמן גם חיבר מדריכים כאלו ללימוד מהיסוד של שפות שונות שחלקם מתפרסם באתר הזה.

באופן עקרוני, את הבסיס אפשר ללמוד לבד. אבל מעטים מאד מצליחים לעשות את זה. בתור מי שלמד לבד ועבד עם אינספור אנשים שניסו ללמוד לבד, יש מספר מכשולים עיקריים העומדים בפני אלו המבקשים ללמוד לבד:

1. רצון חזק: צריך רצון חזק מאד ללימוד עצמי, כאשר רובם המוחץ של הלומדים נותנים לעצמם הנחות במידה והם נתקלים בקושי מסוים או מרימים ידיים במידה והחומר לא מובן. גם כותב המדריכים הטוב ביותר לא יכול להבהיר את כל הנושאים. מאד קל לומר 'זה לא חשוב' על משהו שלא מבינים ולהמשיך הלאה.
כאשר לומדים בקורס, סיכוי ההצלחה ללמוד את כל הנושאים הוא גבוה הרבה יותר. מדריך טוב לא יתן לך הנחות ולא יתן לך להרים ידיים.

2. מיקוד במה שחשוב: כאשר אתה חסר ידע מעשי ונדרש ללמידה עצמית, אין לך מושג מה חשוב יותר ומה נדרש במשרות הקיימות בשוק. מה חשוב יותר HTML סמנטי או OOP PHP? אי אפשר ללמוד הכל, וגם מתכנתים מומחים לא טובים בהכל. וצריך הכוונה בנוגע למה חשוב.
בקורס טוב ילמדו אותך את מה שצריך על מנת להשתלב באופן אופטימלי בתעשיה ויתנו לך מידע בנוגע למה שצריך ללמוד מעבר.

3. חוסר אחידות ברמת המדריכים: גלישה ברשת ומציאת מדריכים שונים יכולה להביא לפערים שנובעים מאיכות המדריכים השונים. יש מדריכים מצויינים ויש מדריכים גרועים מאד שיכולים לגרום לך לחשוב שאתה שולט בחומר עד שמגיע שלב ההוכחות.
קורס שמועבר על ידי מדריך אחד טוב יכול להבטיח רמה אחידה.

4. סטנדרטים: יש סטנדרטים מסוימים בשוק הישראלי שקשה להעביר בקורס – מסביבת עבודה ו-IDE ועד coding conventions. בדרך כלל המדריכים השונים ברשת לא מתמקדים ביצירת סביבות פיתוח נכונות והקניית שימושים בכלים נפוצים. למרות שאני משתדל פה באתר כן לחשוף את הכלים והדרכים השונות ליצירת סביבת פיתוח טובה.
לימוד בקורס יעביר לך את התכנים האלו וילמד אותך גם את הכלים שנפוצים בתעשיה המקומית.

לסיכום, בואו ונודה באמת, מתכנת PHP מתחיל מרוויח החל מ-8,000 ש"ח (על פי טבלאות השכר השונות, נכון לכתיבת שורות אלו). השכר הזה נובע מביקוש הולך וגדל ומהיצע מאד מצומצם. אם היה קל כל כך ללמוד את התחום לבד, האם ההיצע של המפתחים היה נותר נמוך כל כך והמשכורות גבוהות כל כך? עבור תכנות PHP נדרש כשרון וידע שקשה מאד ללמוד לבד. קשה מאד הוא לא בלתי אפשרי, אבל הוא עדיין קשה מאד.

כמובן שכאשר אני מדבר על קורס – אני מתכוון לקורס טוב. הנה מאמר המסביר כיצד לזהות קורסים טובים לבנייה ופיתוח של אתרים.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

המנעו מהעלאת source control לשרת פומבי

לא תאמינו כמה אתרים מעלים את ה-source control שלהם לשרת. ככה תמצאו אותם וגם הסבר למה זה רעיון רע.

ספריות ומודולים

מציאת PII באמצעות למידת מכונה

כך תגנו על משתמשים שלכם שמעלים מידע אישי רגיש כמו תעודות זהות באמצעות שירות אמאזוני.

למפתחי ובוני אתרי אינטרנט

מדריך לשאילתות יעילות ל Chat GPT

כל אחד יכול לשאול את GPT, אבל אם תרצו לשאול אותו שאלות על תכנות – יש כמה שיטות וטיפים ליעל את העבודה מולו.

גלילה לראש העמוד