כמה דברים לעשות לפני שמתקשרים לתמיכה

אין כמעט אדם אחד שלא היה צריך את שירותי תמיכת האינטרנט של אחת מספקיות האינטרנט או התשתית. המפגש בין גולשי אינטרנט עצבניים לבין תומכים טכניים שמתוגמלים מעט מדי הוא מתכון לעוגמת נפש ועצבים. במאמר זה מובאים כמה טיפים להתמודדות ולפתרון עצמאי של התקלות.

למה חשוב לנסות ולפתור את זה לבד?

כי לפעמים זה הרבה יותר מהיר מלהתקשר למוקדי תמיכת האינטרנט העמוסים ולבזבז זמן רב ויקר בשיעמום כבד.

מתי כדאי להתקשר למוקדים?

הרבה מאד אנשים מתקשרים למוקד התמיכה ומחכים, ומחכים, ומתייאשים, ומתעצבנים וגם מקללים בסופו של דבר. חשוב מאד לדעת מתי להתקשר למוקד התמיכה. אם מדובר בבעיה שאפשר לדחות אותה – השעות הטובות ביותר להתקשר למוקד הן בשעות הבוקר המוקדמות – 8 עד 9 בבוקר או בשעות הלילה המאוחרות: מ 23:00 בלילה ואילך.

בשעות אלו התומכים הטכניים הם עירניים יותר, עמוסים פחות ובדרך כלל בשעות האלו התומכים הטובים ביותר נמצאים.

יש תקלה, מה לעשות? למי להתקשר?

השאלה באיזו תקלה מדובר – תקלת איטיות או תקלת ניתוק.

תקלת איטיות

אם מדובר בתקלת איטיות, הדרך הטובה ביותר לוודא את זה היא לבדוק את נושא האיטיות מול מחשב אחד ולא דרך נתב. מחברים מחשב בודד ישירות אל המודם ובודקים את המהירות באמצעות אתר ספק האינטרנט הנוכחי. במידה והתגלתה איטיות, מומלץ מאד לבדוק עם מחשב נוסף על מנת לשלול בעיות של וירוסים/תקלה בתוכנה של המחשב שאיתו בדקתם. במידה ויש איטיות עם שני המחשבים, חשוב לציין זאת בפני התומך וחשוב לציין שבדקתם ישירות מול המודם ולא מול ראוטר

חשוב לדעת! רוב תקלות האיטיות הן באשמת התשתית(כבלים או בזק) ולא באשמת הספק.

תקלת ניתוק אינטרנט

זו אחת התקלות המעצבנות ביותר שיש, והפחד הנורא מכל הוא שאי אפשר לתקן את התקלה באמצעות הטלפון וצריך לחכות לטכנאי ובינתיים לטפס על הקירות בבית.

מכירים את הפטנט של ניתוק המודם ואתחול המחשב? זה נשמע מטומטם אבל זה בהחלט עובד, לאר רק שמומלץ לנתק את המודם מהחשמל, מומלץ גם לנתק את המחשב עצמו מהחשמל – זה נשמע שטותי ומופרך, אך זה עובד. הסיבה מאחורי ניתוק המחשב מהחשמל היא שגם כשהמחשב כבוי, כרטיס הרשת פעיל (על מנת לאפשר יכולת הדלקת המחשב מרחוק). הרבה פעמים הניתוק הוא באשמת הנתב ויש לחבר את המחשב ישירות למודם על מנת לבדוק את החיבור.

במידה וניתקתם וחיברתם לחשמל, חיברתם את המחשב ישירות למודם ועדיין הכל מנותק, מומלץ להתקשר ראשית לספק התשתית כי סביר להניח שמדובר בתקלת תשתית.

טיפים לעבודה מול תמיכת האינטרנט

הטיפ הכי חשוב הוא לזכור שהתומך או התומכת הם בני אדם טובים שמקבלים מעט מדי כסף על עבודה שוחקת ומתישה.

חשוב לציין בבהירות את התקלה ולציין את הבדיקות המקדימות שערכתם.

אם יש הודעה על תקלה כללית, אין טעם לחכות על קו הטלפון ולהתעצבן.

מצד שני, אין להתרשם במיוחד מהודעות על 'עומס' במוקד.

במידה ואתם רוצים פתרון עכשיו, אך הנציג שאליו הגעתם מציין שהגעתם "למרכזיה", ואתם לא מעוניינים לחכות שיתקשרו אליכם, תבקשו מהם שיחזירו אתכם לתור.

נציג מסוים לא מוצא חן בעיניכם? במקום להתעצבן ולקטר, תבקשו ממנו להעביר אתכם בהעברה חמה לנציג אחר – הוא ישמח וגם אתם תזכו לנציג סימפטי יותר

במקום לצרוח ולדרוש מנהל, כתבו מייל לנציג פניות הציבור. ברוב החברות זה מבטיח לכם נציג בכיר ומנוסה שיפתור את כל הבעיות.

התומך הטכני היה נעים ופתר את הבעיה? מכתב תודה קצר למייל של נציגת פניות הציבור הוא מאד נחמד ובחלק מהחברות הם גם מקבלים על כך בונוס כספי.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

תמונה של הבית הלבן עם מחשוב ענן וטקסט: FEDRAMP
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

FedRAMP & FIPS מבוא למתחילים

פרק מיוחד, לצד הקלטה של פרק של עושים תוכנה על אחת התקינות החשובות ביותר עבור חברות שסביר להניח שלא הכרתם

פייתון

קבצי קונפיגורציה בפואטרי

הגדרות שמשנות את ההתנהגות של פואטרי באמצעות קבצי הגדרות גלובליים, לוקליים ואפילו משתני סביבה.

גלילה לראש העמוד