גרסת הבטא של וובמטריקס 2 זמינה להורדה

פיצ'רים חדשים ומלהיבים בתוכנה הפופולרית של מיקרוסופט לפיתוח אתרים

לא מזמן כתבתי כאן דברי שבח והלל לוובמטריקס, התוכנה מבית מיקרוסופט (כן, כן). תהיו בטוחים שאם איש לינוקס כמוני משתמש בתוכנה של מיקרוסופט היא צריכה להיות משהו משהו. ואכן, וובמטריקס הפכה להיות כלי חזק בארסנל הפיתוח שלי. לא נטשתי את הלינוקס, אבל אם אני צריך ליצור instance מהיר לוורדפרס, ג'ומלה או דרופל, וובמטריקס היא פתרון נפלא.

אני לא ארחיב את הדיבור עד כמה וובמטריקס מסייעת לבוני אתרים ולכאלו שלומדים שפות תכנות ונמצאים בתחילת דרכם. מדובר בעצם בסביבת פיתוח מלאה לווב שניתן להוריד ולהשתמש בה בקלות מרובה. להתקין לא מעט מערכות קוד פתוח (גם בעברית) ולהתחיל לפתח בקלות וביעילות.

לפני מספר ימים מיקרוסופט הכריזו על יציאת הבטא של הגרסה השניה. אצתי רצתי להתקין את הגרסה (ההורדה חינם) וההתקנה עברה בקלות ללא בעיות מיוחדות.

לאלו מכם שרגילים לעבוד עם וובמטריקס, המיגרציה תהיה קלה למדי. הממשק נראה זהה למרות מספר שיפורים. הדבר הראשון שאפשר לראות הוא אפשרות הוספת התוספות – החשובה מביניהן מאפשרת לצפות בתמונות מתוך הממשק של וובמטריקס וניתן להתקין תוספים נוספים. בעתיד כנראה ייפתחו תוספים נוספים ואפשרות לכתוב תוספים באופן עצמאי.

תוספים בוובמטריקס

בנוסף נפתחה האפשרות לערוך ב-Remote אתרים שכבר קיימים. בשבילי זה פחות שימושי, כי אני דוגל במדיניות אפס הוטפיקסים בשרת. וגם לדעתי בוובמטריקס אין צורך אמיתי בזה. אבל לאלו שכן מעוניינים זה שיפור אדיר.

שיפור משמעותי אדיר נוסף הוא האינטגרציה המשופרת שיש לוובמטריקס 2 עבור מסדי הנתונים ובפרט עבור MySQL. סוף סוף אפשר לגשת אל MySQL באופן אפקטיבי מוובמטריקס ולערוך שם שינויים ומחיקות כרצוננו.

ניהול מסד נתונים בוובמטריקס

השיפור המשמעותי ביותר הוא ה-Auto-complete שקיים עכשיו גם ל-PHP! דבר שהופך בעצם את וובמטריקס לסוג של IDE (בלי הדיבאגינג) שמאד מקל על הפיתוח.

השלמה אוטומטית בוובמטריקס

ישנם עוד פיצ'רים כמובן – אך אני לא אכנס לניטפיקינג. ללא ספק מיקרוסופט סיפקה כאן מוצר מצויין שיכול לשרת נאמנה לא מעט בוני אתרים ומתכנתים. גם אלו שלא משתגעים על מיקרוסופט – כדאי שינסו את התוכנה הזו.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

ספריות ומודולים

מציאת PII באמצעות למידת מכונה

כך תגנו על משתמשים שלכם שמעלים מידע אישי רגיש כמו תעודות זהות באמצעות שירות אמאזוני.

תמונה של הבית הלבן עם מחשוב ענן וטקסט: FEDRAMP
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

FedRAMP & FIPS מבוא למתחילים

פרק מיוחד, לצד הקלטה של פרק של עושים תוכנה על אחת התקינות החשובות ביותר עבור חברות שסביר להניח שלא הכרתם

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

יישום של nonce על מנת להגן מפני התקפות injection

בפוסט הקודם הסברתי על hash עם CSP על משאבי inline – שזה נחמד ומעולה אבל פחות ישים בעולם האמיתי שבו בדרך כלל התוכן ה-inline (בין

גלילה לראש העמוד