התקנת דוקר על רספברי פיי

כדי לחסוך התקנות של סביבות, כלים ובלגן אחר על הרספברי פיי, אפשר להתקין דוקר על הרספברי ולהנות מגמישות מקסימלית של סביבת העבודה.

רספברי פיי הוא באמת פלטפורמה נהדרת לפיתוח ולמשחקים הקשורים לפיתוח. אבל האמת היא שכיוון שיש לנו רספברי פיי אחד בבית, זה יכול להיות מעייף כל פעם לדאוג להתקנה או להסרה של תוכנות וסביבות עבודה. הפתרון? נו, איך לא? דוקר. דוקר, למי שלא יודע, זו דרך מעולה לעבוד עם תוכנות שאנו מפתחים, שרתים, סביבות וכו'. דוקר זו בעצם מכונה וירטואלית עם API מאוד נוח שקל לעבוד איתו. כתבתי על דוקר לא מעט פעמים. אבל זו הזדמנות טובה לדבר עליו שוב והפעם על רספברי. וכן, נכניס גם מיינקראפט כי למה לא.

הקיץ חם ורותח והקורונה משתוללת – אז למה שבמקום להשתגע עם הילדים בבית לא נעבוד איתם על דוקר? אנחנו נלמד עכשיו גם להתקין ולעבוד עם דוקר על רספברי וגם להשתמש בו כדי להריץ שרת מיינקראפט נהדר.

אז הצעד הראשון שאנו עושים זה לקחת רספברי פיי מאפס, לחבר אותו לרשת ולהתחבר אליו ב-SSH. את זה כבר למדנו בפוסטים קודמים על רספברי.

ההתקנה של דוקר היא הכי פשוטה בעולם! אבל מומלץ מאוד לעשות את זה ממערכת הפעלה נקיה לגמרי של Raspberry OS. מייד אחרי ההתקנה להקפיד לעשות:

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

ואחרי כן, חובה לעשות ריסטארט לרספברי פיי. ואז אנו מוכנים להתקנה.

מסתבר שיש סקריפט התקנה מאוד חביב לדוקר שנמצא בכתובת: https://get.docker.com – כל מה שצריך לעשות זה להריץ אותו כך:

curl -sSL https://get.docker.com |sh

אחרי כמה דקות עבודה יש לנו דוקר מוכן ואפשר להתחיל לעבוד עליו. איך נדע? נריץ את הפקודה הבאה:

docker run hello-world

כאמור docker run ידאג להכל ואם המערכת שלכם נקיה והתחלתם מאפס אז הכל יעבוד מעולה.

אם אתם לא מכירים את דוקר – זה בדיוק הזמן להתחיל ללמוד – כאשר הוא מותקן על רספברי פיי. כתבתי סדרת מאמרים מסודרת על דוקר – וזה הזמן להתחיל (אפשר עם הילדים). נכון, זה קשור יותר לתשתיות פיתוח, אבל זה כיף וגם מעשיר כל מתכנת.

אם יש לכם את הידע הבסיסי בדוקר אז אפשר להתחיל לעבוד. בואו ונרים שרת אפאצ'י למשל על הרספברי בקלות. פשוט נריץ את השרת מהאימג' הרשמי של דוקר. רק כדי לראות שהכל עובד. נריץ את הפקודה הבאה:

docker run -dit --name my-apache-app -p 8080:80 -v "$PWD":/usr/local/apache2/htdocs/ httpd:2.4

מייד האפאצ'י יעלה. אנו יכולים לראות את הדוקר הזה רץ באמצעות docker ps.

אם נכנס אל http://raspberrypi.local:8080 נוכל לראות את האתר. לעבוד עליו ניתן לעבוד באמצעים הרגילים בדיוק כמו כל דוקר. אבל תצטרכו להכנס למכונה של הרספברי פיי עם SSH.

הבטחתי קצת מיינקראפט, בכל זאת קיץ – והטף צריך תעסוקה. אז יאללה בואו ונעלה שרת מיינקראפט על דוקר. איך? כמה טוב שיש אימג' של שרת מיינקראפט על דוקר. בדוקומנטציה שלהם, כמעט מייד יש את השורה שפותחת שרת מיינקראפט פשוט, בדוקר:

docker run -d -it -p 25565:25565 -e EULA=TRUE itzg/minecraft-server

כל מה שצריך זה להריץ אותו ואז להתחבר בפורט 25565 אל השרת דרך כל קליינט מיינקראפט שיש. בדוקומנטציה שם יש הסברים על איך עובדים עם מודים וכו'.

אם יש לכם רספברי פיי 4 ויש לכם בעיה בהפעלת השרת, אז נסו לעשות את מה שכתוב פה.

מה שטוב בדוקר זה שאם הרסתם את השרת מסיבה מסוימת – אין שום בעיה להעלות אותו שוב מאפס. זה היתרון בדוקר. ובכלל – אם יש לכם בני נוער משועממים בחופש – זו אחלה פעילות.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פיתוח ב-JavaScript

Axios interceptors

תכנון נכון של קריאות AJAX באפליקציה ריאקטית וניהול השגיאות או ההצלחות עם פיצ׳ר נחמד של axios

תמונה מצוירת של רובוט שמנקה HTML
יסודות בתכנות

סניטציה – למה זה חשוב

הסבר על טכניקה פשוטה וידועה מאד שאנו מפעילים על מידע לפני שאנחנו מציגים אותו ב-HTML באפליקציה או באתר.

ESP32 מאפס לילדים

מדריך ל-ESP32 לילדים ולהורים מאפס

אחד הדברים הכי כיפיים בעולם הוא תכנות ותכנות בעולם האמיתי – המפעיל אורות, ציוד אלקטרוני ומכשירים הוא מלהיב ממש. המדריך מיועד להורים שרוצים ללמד את הילדים שלהם לתכנת.

גלילה לראש העמוד