איך רוכשים ניסיון בעולם ה-Web?

מענה לבעיה מציקה במיוחד עבור אלו שמתחילים את דרכם בתחום.

בשנתיים האחרונות, ככל שאנו נחלצים מהמיתון של שנת 2008 (וכנראה נכנסים למיתון חדש או-טו-טו, אבל זה כבר סיפור אחר) הולכת וגוברת הדרישה למתכנתי ווב, כאשר בזמן האחרון יש מצוקה של ממש בהשגת מתכנתי PHP שמתמחים במערכות שונות (וורדפרס, ג'ומלה, דרופל ופריימוורקים שונים).

לא מעט אנשים שסיימו קורסים, תואר במדעי המחשב או בוגרי הסבות למיניהם לא יסכימו עם המשפט הזה. לא מעט ראשי צוותים, מנהלי פיתוח ואנשי/נשות כוח אדם יסכימו מאד עם המשפט הזה. מהיכן נובע הדיסוננס הזה? מדוע יש מחסור בשוק למרות לא מעט בתי ספר שמשחררים מדי כמה חודשים מאות אנשים לשוק? התשובה נעוצה בניסיון.

בשוק של היום מתכנת עם ניסיון הוא המלך ומתכנת ללא ניסיון הוא חסר ערך (כלכלי, כן? אני לא נכנס לשיפוט של בני אדם). המצב עלול לתסכל מאד בוגרי תואר ראשון ובוגרים של קורסים שונים שהשקיעו זמן וכסף רבים ולא מצליחים להשתלב בשוק העבודה. הרבה פעמים אנשים נגררים לתסכול של ממש לאור הדיסוננס שנוצר בין התדמית של שוק ההייטק המצליח עם המשכורות הגבוהות והציפיות של הסביבה שלאחר השגת המקצוע יהיה אפשר להרוויח לא מעט כסף. לבין המציאות שבה מאד קשה/בלתי אפשרי להשתלב בשוק העבודה ללא ניסיון.

עולה השאלה – אז מאיפה לעזאזל אפשר לרכוש את הניסיון שנידרש להשתלבות בשוק? הרי כולם, כולל עבדכם הנאמן, היו פעם חסרי ניסיון. התשובה לשאלה הזו היא די פשוטה – את הניסיון הראשוני רוכשים לבד, לא אצל המעביד.

לאחר שיש לנו מספיק ידע בשפת תכנות – אפשר להתחיל בעצם לייצר את הניסיון? איך מייצרים את הניסיון? באמצעות השתלבות בפרויקטים מבוססי קוד פתוח ותרומת קוד חזרה לקהילה. בין אם מדובר בתרומה לקהילה דוברת העברית ובין אם מדובר בתרומה לקהילה העולמית.

כאשר אנו תורמים קוד, אנו בעצם משתלבים בצוות של מתכנתים אמיתיים, לומדים לעבוד עם אנשים אמיתיים שיש להם ידע יותר רב משלנו, רוכשים ניסיון בתכנות אמיתי הכולל Code Review, Revision control ואלמנטים נוספים שאי אפשר ללמוד בקורס. העבודה שלנו עומדת למבחן אמיתי אצל מתכנתים אמיתיים והתרומה שלנו, לאחר הקבלה שלה, תשמש אנשים אמיתיים בפרויקטים אמיתיים.

ההשתלבות בפרויקטים של קוד פתוח חשובה הרבה יותר, לפחות לטעמי, מכל פרויקט גמר שהוא. נכון שהיא קשה יותר ומחייבת מאמץ וזמן – אבל התרומה היא אדירה. כיוון שהניסיון שצברתם יחשב כניסיון של ממש ויאפשר לכם לקבל את העבודה הראשונה.

אם אתם סיימתם קורס או בוגרי תואר ראשון במדעי המחשב ורוצים להשתלב בעולם הווב אך לא מקבלים את הצ'אנס – תיבנו לעצמכם את הצ'אנס הזה!

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

ESP32 מאפס לילדים

מדריך ל-ESP32 לילדים ולהורים מאפס

אחד הדברים הכי כיפיים בעולם הוא תכנות ותכנות בעולם האמיתי – המפעיל אורות, ציוד אלקטרוני ומכשירים הוא מלהיב ממש. המדריך מיועד להורים שרוצים ללמד את הילדים שלהם לתכנת.

צילום מסך של סוואגר
יסודות בתכנות

openAPI

שימוש בתשתית הפופולרית למיפוי ותיעוד של API וגם הסבר בסיסי על מה זה API

עבודה בהיי טק

איך מראיינים סניורים?

השיטה שלי לבדיקת התאמה טכנית למתכנתות ולמתכנתים בכירים עם כמה שנות ניסיון.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

עבודה עם GPT למתכנתים

אני עובד עם GPT כמה חודשים טובים באופן צמוד. הוא כלי חזק וכדאי ממש להשתמש בו, אבל יש לו גם חסרונות ומגבלות שכדאי להכיר.

למפתחי ובוני אתרי אינטרנט

מדריך לשאילתות יעילות ל Chat GPT

כל אחד יכול לשאול את GPT, אבל אם תרצו לשאול אותו שאלות על תכנות – יש כמה שיטות וטיפים ליעל את העבודה מולו.

גלילה לראש העמוד